søndag 14. januar 2024

Helg med Langen og tronskifte

Ingen bilder fra uka, for det har ikke skjedd så mye.

Men på fredag tok jeg meg en skitur på Langen igjen - fine forhold med ganske nykjørte spor.


Gikk i mitt eget tempo, og stoppet ved brygga på Slora/Sørmarkskapellet hvor jeg hadde matpause.


Utsikten.


Bedre hvis en ser mot venstre. Så vakkert her, både sommer og vinter.


Ordentlig matpause med kakao!


Lørdag. 

Jeg tok med begge par skøyter til de to yngste, slik at vi fikk slipt dem. 150 kr pr par.


Gubben har kjøpt seg turskøyter, skisko for skøyting, isstaver og hjelm!


Nervøs kone gikk på ski ved siden av, men alt gikk helt fint med gubben, som ikke hadde gått på skøyter siden barndommen. Ikke et eneste fall!


Som vanlig knallvakkert på Langen.


På tilbakevei.


Søndag.
Først kirke, men så var det å få med seg begivenheten i Danmark.


Danmarks nye kongepar, Fredrik X og Mary!


Det ble lapskaus til middag, og hermetiske pærer med krem, revet sjokolade og en sandnøtt til dessert.


Julen ble ryddet bort i går, det har begynt å snø igjen, og det skal bli kaldere i de kommende dagene.
Jeg ser frem til flere fine turer neste uke.
Stay tuned!



1 kommentar:

  1. Minner om egen ungdom hvor vinteren (frost og snø) ble utnyttet "to the bitter end" med ski og skøyter. Stå på! - og få med gutta!!! Klem!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!