søndag 28. januar 2024

Lang ukes ferd mot gressenkehelg

 

Mandag ble alle som hadde mulighet anbefalt hjemmekontor pga ekstremvær og regn. Også videregående skoler hadde stengt. Dette bildet er fra kl 14:40, vi ser regnets ødeleggelser, glimt av sol, og dagens trening (måking) skal begynne.


Tre kvarter senere.
Nei, vi ser ingen forskjell, men jeg skal love at jeg hadde måket bort mye tung og væskefylt snø!


Tirsdag morgen.
Nå også strødd, slik at vi kunne komme oss ut med bilen.


Torsdag.
En due besøkte meg utenfor vinduet på jobb.


Jeg skulle på teater etterpå, så valgte å spise på Elias Mat & Sånt.


Hadde veldig god ovnsbakt laks med grønnsaker, sellerirotpurè og småpotet.
Gubben hadde dratt til Vadsø for å besøke sin mor noen dager, og guttene kunne bestille seg det de ville hjemme.


Oj, det ble visst dessert også. 
Sjokoladefondant med bringebærsorbet, skogsbærcoulis og marengsflak!


Så var det Lang dags ferd mot natt på Oslo Nye Teater. Dette stykket av Eugene O’Neill er delvis selvbiografisk og handler om han selv, hans eldre bror og foreldrene. 
Det som er unikt med denne fremføringen, er at alle rollene spilles av en ekte familie; Nils Ole Oftebro, Anette Hoff, Jakob Oftebro og Jonas Hoff Oftebro. 
Og for noen skuespillere de er alle sammen! Dette var verdt å få med seg!!


Fredag morgen.
Det var lovet en masse sludd, men det meste kom heldigvis som snø.



Etter at vi hadde spist pannekaker til middag, hadde jeg tv’n av og kun peis og telys var «underholdning». Helt til kl 20, da eldstemann ville se Mesternes mester og Nytt på nytt.


Lørdag var det handling, men først hente disse to flotte Kähler lysestakene som jeg kjøpte via Finn fra en dame i Vestby.
Etterpå var det yoga (som vanlig hver januar er det 30-dagers yoga med Adriene), lunsj og dusjing. 
Grøt til middag.
Så kun nyheter, Lotto og delfinale i Grand prix på tv. Den tv’n får hvile seg mye når ikke gubben er her!


I dag, søndag, ble det å hekle på en ny rad (10 ruter) på teppet mitt.


Nå er det 10x11 ruter, og tror nok jeg må ha hvertfall fire rader til. Så det er bare å hekle flere ruter. 


Yoga, litt rester av grøt til lunsj, og så lese Villmarksbladet.
En veldig rolig helg her!

Så ble det hamburger til middag, og to runder gjemsel med de to yngste,
Ha en fortsatt fin søndag og nyt resten av januar.


3 kommentarer:

  1. Fin blogg, flink mor, snømåker og får til det meste! Hilsen datterens far!

    SvarSlett
  2. Datterens mor er enig med datterens far, du er flink og får til det meste, både snømåking og matlaging! Ser at hekleteppet snart er ferdig! Flott gjort! Da snakkes vi!🥰🤗🤗😍

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!