søndag 11. februar 2024

Mer istid

 

I dag fikk jeg med meg både gubbe og de to yngste på skøytetur på Langen!

Men litt annet først, selv om jeg nesten ikke har tatt bilder denne uka.


Kulda kom tilbake, og det har blitt mye peisfyring.


På lørdag gikk jeg tur til fots på piggsko, det gikk greit å gå om Tusse. 
Her ser vi i det fjerne noen på skøyter, etter at Tussetjernet har blitt måkt for første gang i år. De har visst hatt problemer med måke/skrapemaskinen inntil nå. 


Julen varer helt til påske her på Langhus.


Jeg gikk også Løvestien - her er Bensekulpen - men det var mer utfordrende å gå her, selv med piggsko. Det samme gjaldt Lille Kleiva, selv om det var strødd der. 

Badstu, dusj og Pastitsio etterpå.


I dag er det både fastelavnsøndag og morsdag!


Jeg og minstemann var først i kirken på SuperSøndag.


Så dro vi sammen med mellomstmann og gubben til Langen.
Eldstemann var opptatt på årsmøte i Akerhus AUF i Lillestrøm hele helga.


Første skøytetur i år for gutta, og deres første tur på Langen.


Minstemann merket at det var ett år siden sist, og følte seg tryggere ved å bruke en av disse støttene.


Isen er helt super på Langen nå, men det er ikke skispor der nå, så jeg trasket avgårde på piggsko.


Gutta mine på Langen.


Da vi kom fram til «barneområdet» hvor det både er satt fram benker og bålpanne, og laget hockeybane, tok vi en pause med sjokoladeboller og kakao!


Iskald vind her, men godt med varm kakao med krem.


Minstemann liker krem!


Mellomstmann laget en engel.


Og minstemann fant et isfiskehull!


Vi fikk to store fisk! 🤪


Så fint å være litt ute sammen.
Er spesielt fornøyd med at vi fikk med oss mellomstmann.


Tilbake ved Bru. 
Gutta var fascinert av de store sivene som vokser her.


Gubben hentet eldstemann i Lillestrøm, og så var det lammebiff til middag og fastelavnsboller til dessert.
En veldig fin helg!
Og nå er det bare en uke til vinterferie (skal ikke leie hytte i år, men det blir en liten tur på meg - stay tuned!)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!