søndag 4. februar 2024

På isen 2024

 

I går var jeg atter på isen, denne gang på Bogstadvannet for å lære om isfiske!
Men la oss ta litt fra uka først.


Tirsdag.
Det kom et nytt, tynt snølag.


Jeg hadde hjemmekontor og kunne ta en yoga foran peisen!


Hentet minstemann på skolen, som kunne konstatere at det var mye våt snø og vann på tilhengerduken.


Storebror eldstemann gjorde også noe med det da han kom hjem!


Onsdag morgen.
Veldig spesielt lys ute!
Og som vi ser, et nytt snølag.



Torsdag.
Felles lunsj på jobb.


Fredag morgen.
Regn, sludd, og mer strøing.


Fredag ettermiddag og eldstemann tar nok en økt med å få vekk vann fra duken på tilhengeren.


Lørdag morgen, og heldigvis fint vær!
Måtte strø på nytt for å komme meg ned med bilen.


Jeg kjørte til Bogstadvannet i Oslo - her har jeg ikke vært siden jeg bodde på Røa i 1999-2002.


Mye vind, men ellers supert vær.


Hadde meldt meg på Isfiskekurs for kvinner, som er arrangert av Fiskejenter i marka. Det var de samme som jeg var på basiskurs med for et par år siden.


Det er noe eget med å være på isen!
Prøver et nytt hull.
Fikk faktisk et napp, men det glapp igjen. Men en av de andre jentene fikk en fisk.
Det var uansett en lærerik og fin opplevelse - da er det bare å ønske seg utstyr til bursdagen!


Ble fotografert til Instagram også - måtte jo ha en matpause med kakao i sola.


I dag har det vært en ren avslapningssøndag. 


Nå ser jeg og minstemann Charlie og sjokoladefabrikken på Netflix.
Ha en riktig fin uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!