fredag 17. oktober 2014

Minigresskar

Som tidligere nevnt har gresskarplantene våre blitt veldig store, uten at det har kommet frukt på dem, de bare blomstrer og blomstrer av. Og tar bolig i edelgranen.

Men jeg har holdt øye med en liten tingst som så ut til å kanskje kunne utvikle seg til et gresskar. Men plutselig en dag svant mine håp om det, da "tingsten" hadde falt av planten. Jeg tok den med inn for å finne ut hva dette var for en "tingst".
 

Ikke større enn som så, og allerede litt råtten i enden

Jeg "dissekerte" den og fant ut at, jo, dette er jo en frukt. Et abortert gresskar rett og slett.
Vi har for lengst gitt opp å få egne gresskar til Halloween altså! På vei hjem fra jobb i dag kjørte toget forbi et hus der to svære gresskar lå i hagen! Så det ER mulig! Kanskje neste år at jeg må plante dem tidligere innendørs først, og så ut i hagen senere. Og dessuten har Marianne vist meg hvordan jeg kan se forskjell på jenteblomster og gutteblomster, slik at jeg neste år litt aktivt kan.....få dem til å bli glad i hverandre!!!
 
Høstblader i hagen. Dette bildet ble tatt for et par uker siden da vi var ute i hagen og tok julekort-bildene. Mellomstmann ville at jeg skulle ta bilde av de fine bladene også :-)
 
Nå håper vi på en fin helg, vi skal feire mellomstmanns 5 års dåpsdag i morgen, og på søndag skal vi i bursdagsselskap til bestemor. Tenk at det er et år siden hun hadde 75års jubileet sitt hos oss!
En god helg til alle sammen.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!