fredag 17. juli 2015

Midt i ferien

Så var en uke til av ferien gått. Må innrømme at det har vært en smule tøft å være "alene" med guttene mens gubben har jobbet. Denne uken har vi ikke tatt de store utfluktene, bare vært litt på lekeplasser i nærområdet. Til og med det tok på til slutt, med stae og sutrende gutter og hu mor måtte trille to sykler hjem  - etter tur.
 
Men jeg har fått gjort litt i hagen. Jeg fikk de to yngste til å hjelpe meg å ribbe den ene ripsbusken til naboen. Den var bittelitt fullere enn dette, men selvfølgelig måtte minstemann tviholde i bøtta akkurat mens mellomstmann slo kollbøtter rundt om kring, og det gikk som det måtte gå; en del av bærene falt ut! Jeg fikk plukket opp en del igjen, siden alt likevel skal i frysen og bli til saft. Forresten fin gjenbruk av popcorn-bøtta fra Tusenfryd.

Basilikum og gressløk har jeg her nå i potter. Men ingen gulrøtter i år. Den ene vi hadde var plutselig borte.

Bringebærene begynner også å modnes nå.

Selvskryt: Fikk klippet hekken til naboen bak oss, og luket det grøfste under der.

Tomat-blomstringen lar vente å seg. Men de står nå fint der. Squashen blomstrer som bare det, men ser ingen antydning til frukt.

Sjasmin er det som blomstrer her, fikk jeg nå vite av far.

Også hekken der jeg har lagt duk og bark fikk jeg "frisert".

Brennende kjærlighet fra en annen vinkel

Så var peontiden over. Har klippet dem helt ned.

Det samme med lupinene. Mellomstmann i bakgrunnen - på den gamle sykkelen sin, av en eller annen grunn.

To snaubarberte gutter som i likhet med storebroren og mammaen nå ser frem til to uker ferie til - nå med pappaen 100% til stede!
 
Fortsatt god sommer!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!