mandag 6. juli 2015

Fullstendig!

Ettersom det har vært litt hektisk i det siste - avslutning og klargjøring på jobb før ferien, dagstur til Rogaland i forbindelse med en begravelse på onsdag, og forberedelser til og gjennomføring av "hagefest" på lørdag, så var planen for søndag "ingenting".
 
Drømmevær! Sol og varme hele dagen. Mellomstmann har endelig lært seg å sykle alene på tohjulssykkel og har derfor fått helt "dilla" på det og skal bare sykle hele tiden. Med lillebror på slep med sparkesykkel! Så jeg tok med meg en stol ned til forhagen og satt der og passet på dem - de syklet bare frem og tilbake på veien.
 
Men så dro eldstemann og gubben for å se Minions-filmen på kino, og da det da kom spørsmål om "badebasseng" var svaret ja på flekken. Fikk jeg barna til å plaske oppi der kunne jeg jo strekke meg på solsenga litt! Jeg lå ikke med ryggen til altså, dette er et bilde fra senere på dagen da jeg flyttet senga etter hvert. Guttene koste seg oppi bassenget og jeg koste meg på solsenga. Så ville de ha en pause inne med litt tv-spill, så da fikk jeg brunet baksiden min også. :-)
 

Da pappaen og storebror kom tilbake igjen kom neste spørsmål: Vannsklia?? Det var som med syklingen, skummelt først, men kjempegøy etter hvert. Til og med hu mor klarte ikke motstå fristelsen til å hive av seg shorsten og skli 2-3 ganger hun også! Minstemann syntes det ble for skummelt men de to eldste koste seg her en lang stund.
Perfekt søndag med rester fra i går.
 
I dag var det regnfullt, grått og mye kjøligere. Siden gubben ikke har ferie ennå er det meg som må ta meg av guttene på dagtid. Siden de alltid er lydige og aldri er i tottene på hverandre er ikke det noe problem (ironi - "stanger hodet i veggen"). Hadde alle tre med til Vinterbro senter i dag - veldig uvant. Men nå har vi jo sjansen, snakket vi om i dag gubben og jeg, til å legge grunnlaget for nye mønstre. Nå skal de jo bare være med OSS i fire uker. Det gjelder bare å være konsekvente og bevisst på hvordan vi er og hva vi sier. Ellers kan fort ferien bli mer slitsom enn avslappende.
 
Ha en fortsatt fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!