lørdag 3. oktober 2015

På vei mot Rausjø

Det ble lørdagstur på oss denne helga, siden været skulle være best i dag. 
Også i dag kjørte vi til Bysetermosen, men denne gang gikk vi "motsatt vei" av Vangen, altså i retning Rausjø. 
 Vann er alltid spennende!

Da vi gikk her sist - det er faktisk to år siden!- tok jeg bilder til julekort. Det hadde jeg ikke tenkt å gjøre denne gang, men det var et bilde som ble så bra at jeg kanskje bruker det likevel. Så det kommer ikke her!

Fremdeles veldig greit og nødvendig å ha med vogn til minstemann. 

Et dødt tre i all sin skjønnhet blant alle de levende. 

Vi gikk kun litt lenger enn vi gjorde forrige gang, for vi kom til et fint rastested. Der rastet vi med brødskiver og saft. Hadde jeg bare husket å ta med kopper! Men ingen fikk anfall selv om de måtte drikke fra samme flaske, og jeg satt der trygt med min Statoil termo-kopp med kakao fra gubbens kaffemaskin!


Gutta lekte i skogen og vi fant både blåbær og tyttebær. Jeg plukket noen kongler til høstdekorasjon. Vi gikk bittelitt lenger, men da datt mellomstmann og ville snu. Ved hjelp av et høyt antall streker Kvikk Lunsj fikk vi alle med oss til bilen igjen, og turen var ikke på langt nær så lang som den vi hadde forrige søndag. Vi hadde heller ikke sykler med denne gang. Men neste gang håper jeg at vi kommer oss til Rausjø skole og Øvresaga - det var nok rett rundt neste sving!
 
Gutta klare for hjemtur - neste helg er planen Stallerudhytta!
(De fikk ikke sitte i bagasjerommet altså...)

Fortsatt god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!