fredag 4. november 2016

Halloween 2016

VELDIG lenge siden sist blogginnlegg. Blogger ikke så ofte lenger, og det er rett og slett bare fordi at alt går i hverdagstralten og det ikke skjer så mye nytt. Men et Halloween innlegg må jeg ha, om ikke annet som hukommelseshjelp til meg selv neste år. 

 I år kjøpte jeg tre gresskar! Eldstemann designet sitt på papir før han både tegnet og skar ut gresskaret sitt selv.

Det ferdige resultatet. 

I år skulle også mellomstmann få tegne på eget gresskar. Det gjorde han, men som det ofte skjer når han skal tegne noe, blir han misfornøyd selv, selv om vi sier at det var fint. Pappaen var så tålmodig og vasket bort med whitespirit, og lot ham få tegne på papir istedet. Så tegnet pappaen det over på gresskar, og så til slutt skar mammaen ut. 

Det ferdige resultatet. 

 Jeg hadde også et mindre gresskar som jeg skar ut åpninger i for å lage en fin lykt.

 Slik så det ut utenfor hos oss på selve dagen. På trappen står kjøpe-gresskar som vi tar fram år etter år, et Halloweenlys på batteri og et skjeletthode med tiara på. Og vanlig stearinlys i lykta. Skyggen på veggen er fotografen (meg) med parykk!

 Minstemann i dragedrakt og meg i parykk. I år var mellomstmann i Halloweenselskap hos en i klassen, så jeg "slapp" å gå ut med ham i regnværet. Fikk heller ikke tatt noe bilde av ham. Men han hadde på seg storebrors skjelettdrakt. 

 Eldstemann var samurai, og gikk sammen med noen andre barn fra klassen. Han kom tilbake med to av jentene, som fikk hvert sitt stykke gresskarpai. Den falt i smak!

Samuraien og dragen! En fin Halloween, men strevsom. Få mellomstmann i selskap, lage middag i en fart, heldigvis kunne gubben kjøre eldstemann på spilletime mens minsten og jeg spiste ferdig/kledde oss ut/fikk pynten og godteriet på plass, få gresskarpaien i ovnen, så hente mellomstmann i selskap. 
Foretrekker nok når Halloween er på en av helgedagene ja!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!