mandag 7. oktober 2019

Høsthelg IV - Hamar og hjemme


Som sagt i forrige blogginnlegg: Da mellomstmann og jeg kom hjem fra høstferie ble vi hentet på Gardermoen av gubben og resterende barn, og la kursen direkte mot Hamar. 

Et ikke overraskende syn utenfor huset. Men nå er det et annet hus!

Det er nå lenge siden vi har vært på Hamar alle sammen, og siden sist har familien solgt huset sitt, og leier nå et hus rett i nærheten av det gamle, i påvente av å ferdigstille det huset de har begynt å bygge.

 Inngangspartiet

 Stort rognebærtre utenfor

 
Trampolinen var på plass i hagen. 


 Disse sofaene kjenner vi godt igjen nå!

 Spansk gryte og pikekyss!

 Plass til spisebord på kjøkkenet

 Pus fant selvfølgelig en solflekk!

 Vi feirte minstejentas 7årsdag, og spiste Spansk gryte.


 Smakte veldig bra med ris og hvitløksbrød til. 

 Barna fikk kyllingklubber. 

 Så var det gaveåpning!

 Mjøsutsikt fra stuevinduet

 Selvfølgelig kaker etterpå; ostekake og suksessterten!

 Brownies, pikekyss og marsipankake

 Etterpå fikk jeg et heklekurs av Marianne - jeg skal lære å hekle bestemorsruter! Lærte mye mer nå enn av de YouTube videoene jeg har sett - nå blir det spennende om jeg klarer å fortsette på egen hånd! 

Søndag:
 Da vi var i Sandnes måtte jeg få gubben til å ta opp resten av gulrøttene for meg - det ble frostnetter!
De hadde vi til middagen i dag. 

 Stakkars Skeleton ble ikke større enn dette før han måtte høstes! Nå ligger han og modner på kjøkkenbenken - liten, men god, får vi håpe!

 Vi var først og hentet bestemor, og klargjorde leiligheten hennes for visning, men så måtte jeg ut på tur!

 Gikk rundt Tusse i dag. Fikk ikke med meg noen, så det ble alenetur!

 Vakkert ved Tussetjern!

 Hyggelig å støte på sauer her også!

 Siden jeg gikk alene utvidet jeg turen til Løvestien også. 

En fin helg overstått igjen. Da er det bare å ta fatt på resten av høsten!





2 kommentarer:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!