søndag 20. oktober 2019

Høsthelg VI - spansk aften og TV-aksjon


 Dette har vært en regntung helg, og bildet av morelltreet i høstskrud måtte tas fra bilvinduet!

Skeleton begynner å få en fin gyllen farge. Planlegger å skaffe ham selskap i løpet av uka. 

 I vinterhagen har vi fremdeles tomater og agurk på modning

 Formen var ikke helt på topp, litt vond hals. Typisk det, etter en slik arbeidsuke jeg har hatt! Da var det fint å være inne i regnværet, og sitte i vinterhagen med tøfler og pledd. Brødskive med servelat og egenavlet agurk, shortbread cookie og te. Satt lenge her og koste meg med Hyttebladet.
Som før nevnt: Sauer er tydeligvis temaet mitt i høst! Denne så jeg i Hyttebladet - skulle nok hatt en slik. A propos sauer....

Får ikke med meg så mange foredrag selv når jeg arrangerer konferanser, men ett fikk jeg gått på. Men jeg lurte nok litt på hvorfor foredragsholder hadde SAUER på bakgrunnsbildet når temaet var hvordan mennesker lager passord......

 Syntes nok litt synd på minstemann og gubben som måtte være på fotballcup i striregnet, men så fikk jeg tilsendt dette fine bildet. Det gikk altså bra med dem!

 Og minstemann kom stolt hjem med medalje og diplom!

 Jeg ville prøve å lage Spanske gryte, lik den vi fikk på forrige Hamar-besøk. Men jeg fant ikke den Toro-posen som Marianne hadde vist meg, og jeg kan ikke huske at jeg har sett den før heller. Så jeg googlet og fant hvordan man kunne lage denne retten fra bunnen av, og det var ikke så vanskelig.

God forkjølelsesmat dette, med spansk gitarmusikk i bakgrunnen og røde lys i lampene!

Søndag: Formen var stigende, og i dag fikk jeg også øvd meg på hekling, og kom så langt på en ny rute før jeg rakte alt opp igjen. Skjønte ikke hva som ble feil, og vil prøve helt på nytt. Men jeg lærer stadig mer - satt og så på en av min mormors ruter, og oppdaget en feil!

Dagens søndagstur: Bøssebæring for TV-aksjonen! Gutta var med en stund, før de begynte å sykle sammen med storebror istedet. Han hadde hjulpet gubben med å tømme den gamle garasjen vi deler med naboen - den skal straks rives!

Nå er vi ferdige med en litt sen søndagsmiddag, og er klare for en ny uke. 
Håper alle har hatt en fin helg, og at du har støttet Tv-aksjonen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!