søndag 13. oktober 2019

Høsthelg V - gresk aften og fotballcup

Nei, vi har ikke begynt å øve oss til Halloween, det er bare minstemann som har vært i monsterbursdag!

 Travel bursdagshelg for minstemann, som var i bursdag både fredagskveld (pysjparty) og lørdag formiddag (monsterfest). 

 I mens han var der fikk jeg 

1) profesjonell hjelp til å beskjære epletreet. 

 Ferdig resultat! Brutalt, men nødvendig!

 2) tid til å dra på loppemarked på Siggerud (her ser vi Siggerud kapell) for å finne nytt bord til kjellerstua. 

Her er det. 200 kr. Syns jeg gjorde et scoop!

 3) dra til Langhus hagesenter. Slik ser det ut der. Er det rart man får lyst å bruke penger her.....

 Så ble det endelig høstfint foran huset!

 Det er visst sauer som er temaet på bloggen min denne høsten!

 4) dra og handle mat. Men agurk trengte jeg ikke kjøpe, fordi vår første egenavlede var moden. Her har den fått selskap av Skeleton og en litt mystisk naturfaglekse, som visstnok skal ligge akkurat slik til onsdag.....


 Om kvelden skulle vi ha "gresk aften", og her lages gresk salat, med agurk, både kjøpt og egenavlet tomat, og Fetaost av både geite- og SAUEmelk! (Har for lengst sluttet å kjøpe den med kumelk.)


 Blå belysning og blått servise i spisestua, og gresk musikk på iPaden!

 Pastitsio. 

Søndag: Gubben og eldstemann dro tidlig av gårde på svømmestevne i Fredrikstad, mens vi andre hadde en rolig morgen og formiddag. 

Her har jeg heklet ferdig prøvekluten. TROR jeg har fått det ganske riktig til. Men det tok tid, grubling, opprekking, og titting både på video jeg tok av Marianne + YouTube videoer. Neste delmål er å lage en ny prøveklut selv helt fra starten av 

(Bestemorrutene som ligger underst er laget av min mormor)

 Siden gubben var i Fredrikstad var det jeg som måtte ta minstemann på fotballcup, og det var minsten selv som foreslo å sykle. Så det ble søndagsturen vår i dag!

 Etter endt kamp!
Det ble vaffelkjøp, så syklet vi Løvestien for å ta en annen vei hjem.

 Her slo vi oss ned på den nye rasteplassen og spiste litt Kvikk Lunsj. 

 Eldstemann hadde perset på alle distanser han hadde svømt, og til og med kommet på tredjeplass på 100 meter rygg!
Dagens middag var fiskesuppe.

 Og til dessert hadde jeg kjøpt Oreokake! 

Nå er det søndagskveld igjen, og jeg har en travel arbeidsuke foran meg, som blant annet inneholder en jobbreise til Bergen!

Ha en fin uke du også!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!