søndag 27. oktober 2019

Høsthelg VII - marked, bursdag og gresskar

Gresskaret Skeleton har fått selskap, og lenger nede får du se hvordan de ser ut når de er ferdig utskårne. 
 
La meg få presentere fra venstre: Gyda (mitt), Bebi (minstemanns), Skeleton (mellomstmanns) og Gregson (eldstemanns)

 Fredagskveld med prøving av nytt kostyme til mellomstmann. Hadde kjøpt "Mannen med ljåen"- kostyme, og da tror man jo at det medfølger en ljå, men det gjorde det ikke. Panikkbestille ljå, før jeg satte i gang med pannekakesteking som resulterte i at brannalarmen gikk. 

Men så fikk vi hvertfall testet den. Ellers en rolig fredagskveld!


 Hyggelig lørdags formiddag, som innebar rusling på bondens marked på Kolbotn, og kafebesøk sammen med hyggelige damer!

 Kjøpte en del på bondens marked, bl.a SAUEpølse!, men også økologiske egg, tyttebærsirup, syltetøy, hvit geitost og lefser. 

 Laget bløtkake i full fart, tok med den + lefsene + to store sjokoladeplater til bestemor som skulle feire 81årsdagen sin i dag. 

 Siste bursdagsfeiring på Stovner! Leiligheten er solgt, og ny kjøpt på Greverud, så snart blir det flytting!

 I tillegg til oss var det min svigerinne med samboer og barn, og vår eldste niese hadde med seg både kjæreste, pappa og besteforeldre. 

 Mange fine blomster til bursdagsbarnet.
Vi spiste først bestilt pizza, så var det kaker etterpå.

 Min svigerinne hadde med eplekake, is, jordbær, peanøtter og smågodt!

 Resten av lørdagskvelden i ro og mak hjemme. Mens jeg hadde vært på Kolbotn hadde gubben ordnet hvitevarer til bestemor, men også nok en lampe til pianoet etter mitt ønske :-)

 MÅ ordne gresskar søndag før Halloween, og hele dagen var satt av til det. 

 Vi fikk også pyntet litt - minstemann syns vi har for lite pynt, men vi har nå hvertfall en "montasje" på veggen. 

 Litt spising og litt kortspill innimellom skjæringen

Ferdig resultat. Halloween kommer på torsdag, den mest ugunstige dagen, men gresskarene har nå blitt plassert i carporten for at de skal holde seg best mulig. 

 Gyda. Ja, det tok sin tid, skal ikke nekte for det. 

 Bebi. Minstemann hadde tegnet på, og jeg skar ut etter hans henvisninger.

 Nesten litt vemodig å sette kniven i Skeleton. Han hadde ingen frø i seg. Mellomstmann hadde tegnet på, men jeg skar ut, siden Skeleton er så liten. 

 Gregson. Designet og skåret ut av eldstemann.

 Fint turvær i dag, men har hanglet hele uka, og måtte hvile litt etter all skjæringen. 

 Men så ble det en liten tur ut likevel, da jeg måtte følge minstemann til en kamerat. Godt med litt frisk luft og solskinn i øynene.

Så ble det Kapteinens fyllte til middag, med resten av bløtkaka til dessert. 

Da er det vel liten tvil om hva neste blogginnlegg kommer til å handle om. Det er vel større tvil om det er jeg eller barna som syns det er mest gøy med Halloween. 

Ha en fin uke!


2 kommentarer:

  1. Pass deg for ljå - et farlig redskap!! Ellers av godt gammelt merke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok en lettvekt-versjon vi får, forhåpentligvis på tirsdag!

      Slett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!