søndag 22. november 2020

Novemberhelg

 

 
Fredagen startet hyggelig med en overraskelse på døren - det var en frokostpakke til hele familien fra jobben, levert fra Morgenlevering


Endelig fint vær igjen. Både denne og forrige uke har det vært lite turgåing. 
Jeg har heller brukt tid på å gjøre ærender, husarbeid, rydde bod og se på «The Crown».


Dagens tur i friskt, kaldt vær gikk fra Krokhol til Skjelbreia.


Skjelbreia.
Da går vi forbi Tretjerna hvor jeg var med hele familien forrige blogginnlegg, og videre til Skjelbreia.


Har vært her for veldig lenge siden når de to største var små, men da var vi på en helt annen kant og gikk inn fra Bysetermåsen.

Grusvei nesten hele tiden, bare skogssti helt mot slutten. Gikk en litt skjult sti til høyre for å komme til en av to bålplasser.
 

Ble her i nesten to timer faktisk, et nydelig sted!
Hadde kun med en peiskubbe, men den var det liv i lenge.


Må bare knuse den litt når flammene begynner å avta, da får de fart på seg igjen. 
Masse energi inni der!


Skogens ro!


På vei tilbake traff jeg en dame med to kløvede hunder og en svær ryggsekk med liggeunderlag etc. 
Jeg tenker nok hun skulle bli borte hele helga!


Strømbrudd både fredag kveld og lørdag morgen. 
Barna lekte steinalder eller vikingtid (de ble ikke helt enige)


En fin hakkespett observert utenfor kjøkkenvinduet


Jeg har nå kjøpt ny fuglemater, og der er det stadig liv. 
Men jeg skremmer dem jo bort når jeg kommer for å ta bilde


Lørdagsmiddag var viltgryte med grytekjøtt fra kronhjort. 
Vinflasken ble kjøpt pga utseendet, men smakte veldig bra også!



Søndag kl 11 dukket jeg opp på digital gudstjeneste på Facebook! Ny lockdown, og færrest mulig mennesker skal samles, men da er det bra med digitale alternativer. Opptakene ble gjort fredag. 
 
Litt spent på hvordan det ble, men både lyd og bilde var ok. Om noen vil se det hele er det bare å gå inn på Langhus kirkes facebooksider. 


Etterpå ble det søndagstur, det ble Bølerrunden, bare motsatt retning av hva jeg har gjort før. 
Rastet i Bølerskogen


Kom hjem til dette! Gubben hadde vært ute og hengt opp julelys. Egentlig en uke for tidlig, men i år er det mange som pynter opp tidligere for å spre litt lys i denne mørke corona-tiden. 

Ha en fin uke! 



1 kommentar:

  1. Bare imponert, flotte bilder og fin østlandsnatur.
    Hyggelig må det være å få frokosthilsen som oppmuntring.
    Snart kommer snøen og da . . . !!!
    KLEM!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!