søndag 2. mai 2021

1. mai-helga 2021

 

I år falt 1. mai på en lørdag, og vi fikk flagget opp i år også. 
Må jo nesten det, nå når vi har fått en AUF’er i hus!


Lørdagstur til Syverudtjern.
Gubben hadde fått gåstaver av meg til bursdagen, og selvfølgelig hadde jeg kjøpt et par til meg selv også. 
Det fungerte svært bra, jeg kommer til å bruke dem på turer hvor jeg vet at det er kupert. 


Hele familien var med å gå rundt Syverudtjern, en blåmerket sti på 3,6 km i delvis kupert terreng.
Her gikk jeg sist på Langfredag i fjor.


Pause ved vannet med resten av eldstemanns polarbrød, kakao og Kvikk Lunsj.


Mellomstmann litt skeptisk til å dra på tur på en lørdag!
Men dette var «sesongavslutning» på slike typer familieutflukter på denne siden av sommeren.


Men vi kan absolutt komme tilbake hit igjen i sommer for å bade! 


Minstemann - et tre blant trærne!


Gutta likte dette stedet.


Gigantisk maurtue!


Så er det på tide med litt oppdaterte bilder av grønnsaksdyrkingen. Her ser vi små purreløker i front.
Bak er det en agurk, et gresskar og resten tomater. 


Men det er mer. 
Her i vinterhagen ser vi tre agurker, et gresskar og resten tomater.


Og på gulvet her er det kun tomater.
Har ikke tenkt å gi meg med dette, skal plante mye mer. 
Har bestemt meg for å ta helt av i år når det gjelder dyrking!



Peonene jeg kjøpte til gubben i anledning bursdagen.


2. mai. 
Etter å ha vært med å sunget i kirka tok jeg turen til Plantasjen.
Som lovet kjøpte jeg ingen blomster, men det ble nå litt handel likevel. 
Svippet innom Langhus hagesenter og kjøpte dekkbark til slutt.


Etter lunsj ble det en time i hagen: kostet oppkjørsel og platting, og plukket x antall «papp-penger», som jeg kaller de små rundingene som sprer seg overalt etter nyttårsrakettene.
Til slutt hentet jeg fuglebadet og fylte det med vann - det får stå på dette kumlokket til vi en gang i fremtiden får anlagt nytt steinbed.

Det var mange som gratulerte meg med ny jobb etter forrige blogginnlegg - det var hyggelig!

Jeg skal jobbe med en stor ehelse-konferanse (EHiN), noe som er veldig interessant og relevant for meg, da jeg i min forrige jobb i Dataforeningen både arrangerte konferanser OG hadde ansvaret for fagområdet ehelse. Så full klaff der, kan man si! 
Nå er jeg klar for å starte i morgen!

Ha en fin uke!


1 kommentar:

  1. Det oser av positivitet her og det er jo bra. At det ble en AUF'er i leiren er bare av det gode, Gratulerer Christopher!! Lykke til med ny jobb!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!