mandag 24. mai 2021

Pinsen 2021

 Det har vært en rolig pinsehelg uten veldig mye fotografering, men noen bilder har det jo blitt.

Det skulle regne hele helga, men innimellom bygene på lørdag fikk jeg ved hjelp av eldstemann hakket vekk den siste rota og klargjort potetbedet, samt satt potetene.


«Potetåkeren».
Dette blir spennende!


Noe å tenke på. 


Nå er det endelig fire paprikaplanter på gang også!


Da var det på tide å plante squash.


Kjøpte en rosmarin som jeg raskt plantet over i større potte.
Kanskje den holder litt lenger da. 

Ute ser vi endelig tegn til blomstring i den gamle badestampen. Begynte nesten å lure på om planten var død - alt skjer så sent i år!


Kirkebesøk - for meg en naturlig del av 1. pinsedag.


Etterpå ble det hyggelig prat på kirkebakken, og da la jeg merke til dette store insektshotellet, som jo minstemann var med på å lage. Slik ble altså det ferdige resultatet!


Lang, avslappende lunsj i vinterhagen for minstemann og meg.


2. pinsedag.
Det ble handling på Plantasjen på Vinterbro, men måtte innom på Sofiemyr også for å få tak i pallekarm.


Blomster til hagen.
Nå må det snart bli litt godvær, så vi kan begynne å sitte ute!


Heldigvis at eldstemann liker å hjelpe til i hagen! 


Minstemann var også med og hjalp, mens jeg plukket brennesler.


Ferdig for i dag! Bare litt hakking til her nå, så skal vi få på plass ny pallekarm!

Håper alle har hatt en fin pinse og er klar for ny uke!





1 kommentar:

  1. Kjekt å se at hagen blir nyttet til matauk! Det ligger nok genene! KLEM!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!