mandag 31. mai 2021

Resten av mai

 

Onsdag.

En enslig gul tulipan dukket opp her. Det er nok fra en veldig gammel løk fra den gang det sto et epletre her, da har nok de forrige eierne satt tulipanløk rundt epletreet!


Men dette hadde jeg ikke regnet med så tidlig! To agurker på vei. Da var det bare å få opp en ekstra støttepinne med en gang.


Minstemann kom hjem fra karatetrening med gult belte!


Fredag og varmt sommervær! 
Runde i hagen - vi får epler i år!


Også her dukket det opp en enslig tulipan - her hadde jeg planlagt at det skulle stå mange rosa tulipaner, men rådyr har spist alle de andre knoppene!


Nærbilde.


Og se så fint syrintreet blomstrer i år - ganske fint mot de hvite blomstene på buskene ved siden av, men 
de buskene skal vike med tiden.


Må også vise at det snart er peontid, og det gledes!


Nå endelig blomstrer det ordentlig i badestampen. Bilde tatt UTENFOR kjøkkenvinduet, for en gangs skyld.


Lørdag
Fornøyd hjem med lokker i håret etter frisørbesøk.


Påskeoppsatsen ser fremdeles strålende ut, selv om det nå kun er stemorsblomstene som er igjen. 
Bak ser vi at pelargonen har fått komme ut. Den er nå fem år gammel.


Søndag.
Friluftsgudstjeneste på Kloppa, og så glemmer jeg å ta med mobilen! Så dette og neste bilde har jeg stjålet fra Facebook-siden til Langhus kirke.


Det var en fin opplevelse som inkluderte neslesanking og smak på brenneslesuppe! 


Som minstemann sa: ojsann!
Her er galskapen foreviget. 19 tomatpotter og fire agurkplanter har flyttet ut, og jammen fikk alle plass langs langveggen til vinterhagen. 


Og gresskarplantene ble plantet ut.


Så tomt det ble i vinterhagen nå!
Kun fire små tomatplanter igjen, og de vet jeg ikke om det blir noe mer av, siden de er så små. En liten agurkplante i midten, som fikk større potte og mer jord i dag. Fire små paprikaplanter, og purren. Purren skal også snart plantes ut i pallekarm. 


To squashplanter - det tredje frøet spirte aldri og jeg har plantet et nytt. Den største har fått større potte.


Og så har jeg plantet bønner!


Grilling for andre dag på rad!


Rabarbra- og jordbærgrøt til dessert! 
En fin søndag!

I dag er det mandag, og det er også fint. Jobb for meg og gubben, og skole for barna - mellomstmann har vært med klassen og badet i Tussetjern i dag, og etter skolen var det minstemanns tur å gå i bursdag på samme sted.

Ha en fortsatt fin uke, og en fin juni måned!






1 kommentar:

  1. Flott igjen, Elisabeth! Personlig synes jeg at silkefuruen til morfar lver med flotte skudd. Ellers blomstrer det jo fint over alt! Flink pike!!! Klem!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!