søndag 20. juni 2021

Innholdsrik uke

 

Første bilde er fra tirsdag, da det ble et sjeldent avbrekk fra hjemmekontoret. Dette er fra Kreftforeningens Vitensenter i Oslo, hvorfra vi sendte et webinar.


Etterpå ble det jammen jobblunsj, hvor tre av oss spiste sammen i den nye mathallen i kjelleren på Steen&Strøm. (Thailandsk andesalat)


Etterpå hadde jeg linsekontroll på Røa - går fremdeles til optiker der selv om jeg flyttet derfra for 19 år siden! Og da må jeg alltid rusle for å se på huset jeg bodde i den gangen - den eneste av de gamle trevillaene som fortsatt ligger der, alle de andre er erstattet av leilighetsbygg (som i bakgrunnen).

 

Etterpå tok jeg turen til Botanisk hage. (Fin arbeidsdag!)

Dette er Vikinghagen, som jeg ikke hadde sett før.


Ikke så verst å sitte på en benk her en stund.


Eller her, i «oldemors hage».


Grunnen til at jeg ikke dro hjem var jo denne: sommeravslutning med jobben. 

Vi møttes kl 17 på Dr. Jekylls


Så ble det flott fireretters middag på Lofoten fiskerestaurant.

Forretten var en kveite ceviche.


Så fulgte en utsøkt ramsløksuppe!


Hovedretten var torsk. 

Hvitvin til alle retter.


Og en jordbærpavlova til dessert.

En riktig hyggelig kveld var det også.


Neste dag var heller ikke verst.

Den startet med partnervisning på konferansestedet.


Hjemom etterpå, med fin pakke i posten: disse øredobbene vant jeg i en instagramkonkurranse


Så var det ut på restaurant igjen! 
Denne gang var vi en gjeng eks-kollegaer (fra gamle jobben, noen sluttet før meg og noen er der ennå) som traff hverandre på Prima fila i Oslo. I dag ble det pasta og rødvin! 


Og is med kirsebær til dessert!
Avsluttet på Amundsen, baren ved siden av.


Måtte ta noen bilder i hagen da jeg kom hjem: nå blomstrer sivet her.


Materialene til garasjen er levert


Rododendronen er avblomstret men nå blomstrer liljene (fant jeg ut at det var i botanisk hage) bak den.


Og det gjør disse også.


Fredag morgen: mellomstmann spiller piano i en treningsmatte.


Og nå folkens, nå er det peontid!


De popper!


Og lukter nydelig!


Siste skoledag! Vi følger tradisjonen med å spise på Funky frozen youghurt etter skolen.
Minstemann ser litt fortvilet ut fordi han ikke likte isen han hadde tatt øverst, men den skrapte vi bare av, så det ordnet seg.


På lørdag feirte mellomstmann 12-årsdagen sin to dager på forskudd på Lucky bowl sammen med 8 andre gutter fra klassen.
Det var gubben som var der sammen med dem, men så ble det gaveåpning da han kom hjem.


Det regnet ganske mye, men jeg fikk vært ute og satt opp nett over bønnene - det er noe som spiser på dem. Håper dette hjelper litt, men det kan jo være noe som kommer seg lett gjennom. 


Her kommer det gulrøtter!


Så fort dette går. Peonene har åpnet seg mye mer på bare en dag!


Fikk bundet dem litt ekstra opp.


I dag, søndag, var det først en tur til kirken, med påfølgende menighetsmøte for å vedta ny liturgi.


Fine blomster utenfor kirken også.


Beklager.
Må bare ta bilde av peonene hver dag.


Avstandsbilder i dag, ville ikke trø i vått gress. 
Mye regn denne helga, så det har ikke blitt noe hagearbeid.


Synes denne foran inngangen er blitt veldig fin nå!


Middag på Egon for å feire mellomstmanns bursdag som er i morgen. 

Jeg spurte barna om de visste hva som hang her, og svarene var «gamle tastatur», «typewriter» og «tekstboks», men da jeg sa at det begynte på s på norsk kom eldstemann på at det het «skrivemaskin»


En veldig mettende middag; entrecôte av kalv med fløtestuede poteter.
Gubben hadde pepperstek, minstemann pizza og de to andre burgere.

Nå er vi hjemme igjen, mette og fornøyde, og resten av søndagskvelden skal nytes i sofaen. 
Ha en fin uke!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!