søndag 27. juni 2021

Lagringsplasser - noen kommer og noen går

Mandag:
Mellomstmanns bursdag! Vet ikke om en garasje var det som sto øverst på ønskelista, men han syns det er veldig kult at vi skal ha «automatisk port» i garasjen.


Vi trodde vel det skulle ta noen dager å sette opp garasjen, men det var bare schmack schmakk - oppe på seks timer av et team på 5 menn! 
Så rart at det står en bygning der nå!


Mandagens peonbilde.


Tirsdag: fjerne galleblæra på Lovisenberg diakonale sykehus. 
Her en selfie i sykehuspysj før operasjonen - var nok ganske spent, ja! 

Selv om jeg bare har hatt ett gallesteinsanfall, viste ultralydbilder at jeg hadde så mye gallestein at det var best å fjerne galleblæra. Dette er et dagkirurgisk inngrep utført med kikkhullskirurgi. 


Overveldende respons på facebook-innlegget mitt hvor jeg la ut en post-op selfie fra dette hvilerommet, hvor jeg lå en stund etter oppholdet på oppvåkning/overvåkningen. 
36 kommentarer, 19 klemmer, fire hjerter, 11 likes og et gråtefjes! Det må jo være hverdagskjærlighet i praksis. Akkurat som operasjonssykepleieren som strøk meg over hånda hele tiden mens narkosen ble satt. En liten ting for henne kanskje, men det betydde utrolig mye for meg!


Onsdag.
Måtte ta det med ro, gikk på sterke medisiner de to første dagene etter operasjonen. Hadde ikke mye vondt, og kunne rusle litt rundt i hagen og i gata, men har ikke lov å trene eller løfte tungt.


Heldigvis fint vær, så jeg kunne ha en hyggelig lunsj på terrassen.


De gule fredløs har overtatt blomstringen utenfor kjøkkenvinduet.


Blomster på døra! Det viste seg å være en god-bedring hilsen fra mor og far!


Torsdag:
Kunne dusje og skifte bandasjer.
Heldigvis fint vær så jeg kunne slappe av på terrassen.
Ble oppringt fra sykehuset som ville vite hvordan det gikk og hvordan jeg hadde opplevd oppholdet.


Etter hvert ble det en rundtur i hagen også: 
Her er squashen, som nå trives fint etter å først ha fått et utplantingssjokk.


Her kommer gulrøttene!


Gresskarene trives nå kjempegodt, og jeg er så glad for at jeg valgte å ha dem her i stedet for i den gamle sandkassen hvor den ikke hadde skygge.


Det ser ut til at bønnene har det greit også! 


Endelig antydning til gressløk og persille her.


Nå begynner også purreløken å se litt mer robust ut den den gjorde i begynnelsen.
Får heldigvis god hjelp til vanning av eldstemann i disse dagene.


«Gullrekka»
De fleste tomat- og agurkplantene ser ut til å trives bra her.


Antydning til agurk


Tomatblomster


De er jo fine når de blomstrer disse liljene, men....


...liker dem ikke ellers.


Fin blomstring ved flaggstanga nå


Torsdagens peonbilde.


Potetene vokser også noe voldsomt!


Torsdag kveld var det den årlige grillfesten i gata vår. 
Hyggelig selskap, god mat og tradisjonell quiz, hvor vi kom på 2. plass, selv om eldstemann hadde gått hjem. Men etter det var det nok for meg, klarte ikke være der så lenge.


Nok en blomsterleveranse på døra, denne gang fra jobben!


Tror jeg skal bli operert flere ganger, siden jeg får så fine blomster! Og så peoner da!


Fredag:
«Arbeidsfolket» i gang med å male garasjen.


Skulle gjerne vært med på dette jeg også, men det går ikke nå!


Fredagens peonbilde.
Ellers mye ubehag, brukte kun paracet nå.


Lørdag:
Arbeidet går bedre og fortere med rulle!


Dette blir fint!


Minstemann var med meg i butikken og hjalp med å løfte alle varer og poser.
Grillmat og god salat til middag. 
Har vært i litt bedre form denne dagen. Kun en paracet om morgenen.


I dag, søndag.
Rolig morgen, så film etter frokost. Om du ikke har sett filmen om Florence Foster Jenkins med Meryl Streep i hovedrollen, så anbefaler jeg den på det varmeste. Jeg ble så imponert over Meryl Streep som klarte å synge så falskt og urytmisk med vilje!


Etter dusj, hviling og lunsj var det ut i hagen og beundre heltene mine! 
Sola har ikke vist seg hele dagen, men det er jo perfekt malevær. 

Nå skal jeg ut på sneglejakt, og så er det søndagskveld.










1 kommentar:

  1. Så bra !!! Flott garasje. Kunne gjerne ha spart litt arbeid til meg!! Men det er flott at Chr. er i felten. Ellers er peonene i godt slag sammen med div. gr.saker - og da er det bare om din helse er klar for kommende hagearbeid. Kjære datter; bry deg ikke for mye snegler og krokodiller ta den tid du trenger til å bli helt restituert. Klem fra din fader!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!