søndag 9. januar 2022

Test-tur

Kort blogginnlegg i dag.

Uken har gått med til å venne seg til jobb og skole igjen.


Men i dag, søndag, måtte jeg ut og prøve de nye felleskiene mine. 

Det er nemlig meldt mildvær og regn igjen!


Jeg fikk nye felleski for noen år siden, men var aldri fornøyd med dem, de var bakglatte og vi måtte til slutt smøre dem. Jeg fikk dem sjekket med beskjed om at de var helt feil for meg, og kom aldri til å bli rett for meg. Det var altså et feilkjøp.


Som vanlig gikk årets første skitur i Stallerudløypa. 
Flotte omgivelser, men var ikke helt fornøyd med disse skiene heller. De er tyngre, bredere, og skal være riktig innstilt til meg, men må nok få dem sjekket. Kanskje jeg må ha andre type feller. Og bindingen skal flyttes litt fremover.


Det var en del folk ute i løypa - minus 1 grad i dag og gode forhold. Mange ble skuffet da ikke Stallerudhytta var åpen - speiderne hadde kunnet tjene masse idag. 


Jeg gjorde som jeg pleier når hytta er stengt, satt i trappa og tok matpause!
Men brukte sikkert en halvtime på å få på meg den ene skien etter pausen! Ga ikke opp, og klarte det til slutt! Ikke bare lett med nye ski!


Ellers driver vi med å klargjøre kontoret til å bli eldstemanns nye rom. Har ryddet ut av og tatt ned to hyller. Se under for før-bilde.


Bilde fra 2013. 

Minstemann skal overta eldstemanns rom (mellomstmann ville ikke) og minstemanns rom skal bli nytt kontor. Så har vi litt å drive med.

Klar for ny uke - i morgen skal jeg noe så sjeldent som på jobb - i Oslo! 


1 kommentar:

  1. HEI! Virkelig synd at du ikke har fått valuta ut av felleskiene dine, Håper inderlig at rett person kan hjelpe slik at du får 100% utbytte av skiturene dine! Ellers ser jeg at tidens naturlige omkalfatring av fordeling av kvadratmetre er i gang!
    KLEM!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!