søndag 30. januar 2022

På gamle stier



Starter med ukas tulipaner, som gjorde seg godt i vasen jeg en gang hadde på den gamle jobben.


Torsdag ettermiddag bar det i vei vestover til mor og far. Over skyene var det en rosa tilværelse, men både letting og landing var en humpete opplevelse.


For det meste skyer, men av og til kunne man skimte litt land. 
Jeg tror dette må være i nærheten av Hovden.


Og her skimter vi en av fossene som renner ned i Lysefjorden.


På fredag ble det «dametreff» med rundstykker og vafler hos mors kusine, men dessverre ingen bilder derfra! Men så ble det skogstur med min gode venninne IC.



Da ble det tur på gamle stier!
Vagleskogen, en ganske liten skog på ca 1 km2, hvor vi ofte gikk tur i min ungdom.
Men det må være ca 30 år siden jeg gikk der sist.
Den gang gikk vi bare «runden» på skogstiene, men IC dro meg med på kryss og tvers på alle skogens småstier. 



Skogen begynner å bli gammel, og det er et tykt lag med myk, grønn mose over store deler av skogen.



Det ble ca 1,5 times tur med mye god prat! 
Og det var så godt med en skogstur, gjorde godt i hele kroppen


En liten hytte.


På vei tilbake til parkeringsplassen.
Gammelt møter nytt - gammel gård og stort Rema fryselager! 


Hjemme igjen hos mor og far ble det fiskesuppe til forrett….


…og fars kjøttpudding til hovedrett.


Etterpå hadde vi «mini-julaften» - vi hadde jo litt å ta igjen siden de ikke kunne komme på besøk til oss denne julen.


Dette var gaven til meg: norsk etymologisk ordbok, som jeg faktisk har ønsket meg i flere år!


På lørdag var det uvær og innedag.
Om natten kom det opp i kuling med orkan styrke i vindkastene!




I dag er det søndag og det nærmer seg hjemtur. Flyplassen var stengt en kort stund i dag pga tekniske problemer etter stormen i natt. Men den åpnet heldigvis raskt, og flyet mitt er nå bare 20 minutter forsinket. Sitter nå på flyplassen og blomstrer. 

Med ønske om en god uke, denne gang fra Stavanger Lufthavn, Sola!


1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!