søndag 25. september 2022

Etter regnet

 

Langen. 🤩. Her var jeg i dag på Slora hvor Sørmarkskapellet ligger.

Men la oss som vanlig ta begynnelsen av uka først.


På mandag høstet jeg drueklasen vår. Druene var veldig gode og søte! 


Det ble onsdagstur i stedet for torsdagstur denne uken. Da gubben skulle kjøre minstemann på karatetrening, ble jeg med i bilen og gikk hjem via Eikjolveien/Bølerveien.


Flotte høstfarger nå!


Bølerskogen.


På torsdag hadde jeg annet å gjøre! Her står jeg i kø for å komme inn på Sentrum scene.


Klar for show med Celeste Barber, en australsk komiker jeg følger på instagram og Facebook. Hun er på verdensturnè og skulle jammen innom Oslo også!


Lørdagsturen min ble Vangen. Her er idylliske Igletjernet.


Så nydelig her!


Valgte grusvei i dag siden det regnet hele fredagen.


Vet ikke om det var Røvin og Saga, eller Saga og Nordmann, eller Nordmann og Røvin som passerte meg her, men de skulle nok hente en skokk med barn som jeg gikk forbi ved Midtre Kjerrmåsatjern.


Vangenbolle og kakao!


Utsikten.


Etter turen rakk jeg å stikke innom loppemarkedet på Langhus skole, 
og kom ut med en bra handel til 40 kr!


Mellomstmann fikk overta eldstemanns el-sparkesykkel, og har nesten ikke vært innendørs siden!


Søndag og på tide å prøve høstens første egenodlete tomat!


Den så jo fin ut!


Og smakte riktig så bra til frokosten!


I dag var det sportsandakt i Sørmarkskapellet klokken 12, så det ble 4 kilometer på grusvei 
for meg i dag også. 


Cosmos blomstrer flott om høsten.


Var litt tidlig ute og gikk ned til Langen først. Og ble plutselig helt rørt, til min overraskelse!


Det var så utrolig nydelig her. Sist jeg var her gikk jeg forbi på ski, med andre ski-og skøyteløpere susende rundt, men nå lå vannet her blikkstille og tok helt pusten fra meg!

I morgen og store deler av neste uke skal det bare regne, og denne solfylte søndagen har blitt nytt i fulle drag.


1 kommentar:

  1. Flotte høstbilder, imponerende drueklase og som vanlif fin blogg!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!