søndag 18. september 2022

Tyttebær

 

Første prioritet denne helga var å komme seg ut og plukke tyttebær!
Men litt fra uka først:


Onsdag.
Fint og varmt, og kunne sitte på terrassen litt.


Mens minstemann var på karate dro jeg og gubben og kjøpte ny tørketrommel, og fikk til og med tid til en liten mini-date på Espresso House på Ski Storsenter.


Torsdagens gåtrening fant sted på Kongerunden.


Lørdag: endelig tyttebærtur!
Var ute lenge og plukket. Så godt det lukter i skogen nå!


Kort pause på Kloppa hvor det ser ut til at grunnlaget til ny gapahuk er lagt!


Og fine bålpanner er satt opp også. 


Fikk fint besøk i hagen!


Den tiden på året igjen…


Her har de gått over til naboen!


Jeg prøvde å lære meg litt nålebinding, men det var ikke lett!


I dag, søndag, var jeg med og sang i kirka igjen. Lenge siden sist, men det gikk bra.


Etter lunsj var det litt hagearbeid - det årlige arbeidet med å klargjøre dette området til våren.


Plukke litt poteter til fårikål-middagen….


Men jeg lurer på om tomatene kommer til å bli modne i tide….
Heldigvis ser det ut til at været skal holde seg mildt fremover.

Dette var en perfekt helg!
Håper på flere slike!

Ha en fin uke.




2 kommentarer:

  1. Hei! Flott naturuke! Skog vann, bær og helsebringende friluft. Fin blogg! Klem!

    SvarSlett
  2. Lurer litt på hva den nålebindingen er og hva/hvor den ska brukes til? Ellers er du driftig som vanlig! Klem fra din moder!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!