mandag 5. september 2022

Mor-og-sønn tur til København

 

Denne helga har mellomstmann og jeg vært en liten svipp til København med Crown Seaways.


Litt fra uken først.
Den begynte ikke så bra med punktert dekk….


Men jeg fikk meg nå en fin togtur til Vestby for å levere glemt mobil m/reisekort etc til eldstemann, som ikke visste at han hadde glemt det en gang. 


Mandagstreningen var å fortsette arbeidet med å jevne ut plenen med jord.


Fikk hjelp av mellomstmann.


Tirsdag var jeg og minstemann og så på basketball. Han har sluttet på fotball og vurderer nå å begynne på basketball.


Torsdagsturen min ble Bølerrunden.


Elsker at folk gjør sånne ting…!


Har fremdeles roser i hagen


Så var det på tide med en båttur for mellomstmann og meg.


Dette gamingrommet var vi ofte innom, men ting var litt på halv tolv der, mye som ikke funket!


Lugaren vår.
Når vi først skal på en slik tur, så bestiller vi jo lugar med vindu!


Nakkholmen


Fint å være ute på dekk!


Det ble et par gode mocktails på oss om kvelden!


Øresund.
Jeg syns det var litt stas å seile forbi Kronborg slott i Helsingør - det er jo liksom slottet i Hamlet!


Vi seilte forbi to store cruiseskip da vi kom til København.


Det var et lite basseng med to små boblebad i vår båt, som vi brukte hver dag, men ikke noen vannsklie! Det er nok litt andre forhold på denne båten ja!


Vi tok shuttlebuss til Hovedbanegården. Der var det toetasjes sykkelparkering - det var nytt for meg!


Jeg hadde ingen konkrete planer om hva vi skulle gjøre de timene vi hadde i København, men vi endte opp med å gå i Planetariet!


Her var det fin utstilling om universets og livets opprinnelse.


Og to fantastiske filmer i den store kuppelen etterpå!


Vi gikk ikke i Tivoli, men gikk rundt hele området og smugkikket inn.


Det ble lunsj i mathallen rett ved siden av - må jo ha et ekte dansk smørbrød med «rejemad» når man er i København!


Og så ble det is til slutt før vi tok bussen tilbake fra Hovedbanegården!


Vi hadde middag i buffeten begge dager, og jeg spiste alt for mye, det var så mye godt!


Vi fikk med oss en fin solnedgang om kvelden!


Neste morgen i Oslofjorden.
Det er Kielfergen som kommer rett bak oss.


En fin båttur, og fint å ha litt alenetid med mellomstmann.


Hjem og høste poteter - jeg visste ikke om vi ville få poteter siden plantene aldri blomstret, men det ser nå ut til å være en del!

Ha en fin uke - kanskje vi finner på noe gøy neste helg også!


2 kommentarer:

  1. Det ser ut som dere hadde en fin tur, godt utnyttet med mange opplevelser. Datter, du er flink å finne på ting!! 😍😘😘

    SvarSlett
  2. Hei! Kjekt å se dere to på cruise! Flotte poteter spør du meg. Og flink Oscar i hagen. Så var det å så gressfrøet, da!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!