søndag 4. juni 2023

Hektisk uke

 

Et bilde fra tirsdag, da jeg faktisk var hjemme en tur. 
Som gubben sa: mamma er på besøk!
Jeg var jo tre dager i Gøteborg forrige uke, og hele pinsen med eldstemann i Sandnes.


Rart familiebilde, men tirsdag var også bursdagen til vår yngste niese i Vadsø, og da måtte vi jo facetime.
Så dette er en screenshot svigerinnen min tok og senere sendte til oss.


Onsdag arrangerte vi Helsesikkerhetsdagen på Gardermoen, og torsdag og fredag arrangerte vi Plattformdagene i Trondheim.
Det blir sjeldent tatt bilder av meg på konferanser, og de som evt blir tatt pleier ikke være bra, men dette som ble tatt på torsdag var ikke så verst, og viser meg i aksjon under registreringen om morgenen. 


Om kvelden var det konferansemiddag i Herresalen i Erkebispegården, som ligger like ved Nidarosdomen.


Fin middag i en 900 år gammel sal - her et fint bilde av Christian III.


Dagens konge på kortveggen ved siden av.


Tre av oss ble igjen til lørdag, og etter avslutningsmiddag vandret vi over Gamle bybroen til Bakklandet.


Fin bro!


Stemningsfullt område.


Vi gikk på vinbaren NB6 og tok et glass vin der før vi ruslet tilbake til hotellet.


Dagen etter på vei til frokost.
Hjemme har det vært sol, fint og varmt, mens det i Trondheim har vært fryktelig kaldt med mye vind og regn. Likså greit å bare henge opp paraplyer over gata!


Siden jeg hadde en lørdag i Trondheim, hadde jeg meldt meg på en omvisning i Nidarosdomen som het Nidarosdomens skjulte rom. Det var en spennende tur til noen skjulte kapell som man må opp smale vindeltrapper og trange ganger for å komme fram til.


I et av dem kunne man åpne skodder opp og få utsikt ut mot nord.


Utsikten!


Spesielt å ha vært med på dette.
Gikk rundt og så i selve kirkerommet etterpå, og fikk også med meg orgelkonsert før jeg måtte reise til flyplassen.


Hjemme i varmt klima igjen: Etter å ha klemt alle guttene var jeg ikke sen om å komme meg ut i hagen!
Her stod det noen syrintrær tidligere, men de døde. Så jeg ble veldig forundret over å se at det må ha vært liv i en eller annen rot, og at nå et av trærne har kommet opp igjen! Det skal få stå der!


Endelig blomstring i den gamle badestampen.


Storslagen blomstring på syrinen fremdeles.
Den tar igjen for fjoråret hvor den ikke ville blomstre.


Også den større syrinen er veldig flott nå.


Nå står alliumen i full blomst.


Og det gjør soleiebusken bak benken også!


Assuren.
I dag var det den årlige friluftsgudstjenesten ved Kloppa.


Etterpå var jeg innom loppemarkedet på Langhus skole, og fikk kjøpt dette flotte bildet, et julelys, og påskekrim til neste påske! 60 kr til sammen!

Ellers har jeg røsket opp to trillebårlass med brennesler. 
Det er mye mer som må gjøres i hagen, men siden jeg har vært så mye borte i det siste må jeg prioritere knallhardt. Viktig å ta brenneslene før de går i frø.

Nå ser jeg fram til litt roligere tider og å være mer hjemme!

Ha en fin uke!


3 kommentarer:

  1. Blir bare mer og mer imponert hva du får til tross travle tider. Flotte bilder! KLEM!!!

    SvarSlett
  2. Kjæreste datter! Du har det sannelig travelt, men får med deg en masse! Håper du får en roligere periode nå framover! Kjekt at du kunne ta med deg eldste mann for et lite besøk! Veldig kjekt❤️

    SvarSlett
  3. Liker maleriet! De flotte bildene fra tr.heim rusker litt i hukommelsen!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!