mandag 29. mai 2023

Pinsen 2023 Sandnes

 

Pinsesøndag, og på vei til Sandnes kirke.

Men må begynne med noen få bilder fra uka.

Epletreet vårt står nå i full blomst, og jeg kan ikke huske at jeg noen gang har sett en lignende blomstring,
Eldstemann skal ha en del av æren for dette, så flink som han var til å beskjære det for meg i fjor. 


Det ser ut til å bli masse epler i år!


Mandag kveld fikk jeg også plantet ut gresskarene, og sådd gulrøtter i kassen ved siden av.


Tirsdag til torsdag var jeg på Vitalis-konferansen i Göteborg. 


En «snartur» hjemom - syrintreet blomstrer fint i år i motsetning til i fjor - før det dagen 
etter var ut på tur igjen.


Da satte eldstemann og jeg oss på toget for å tilbringe pinsen hos mormor og morfar i Sandnes.


Fin, men lang togtur.


Pinseaften startet med brunsj hos Line - hun og mannen skulle dra på hytta, men ville så gjerne treffe oss før de reiste. Eldste og yngste datter var der også.


Da vi kom tilbake tok vi toget til Stavanger med morfar.


Fin blomstring ved Breiavatnet.


Så det ble litt fotografering!


🤩


Tre generasjoner på Stavanger-tur.


Det er bare å ta med morfar til Stavanger, så får vi guidet sightseeing og interessant informasjon 
på hvert gatehjørne!


På vei opp til Valberget.


Eldstemann foran huset til sin tippoldefar. Bildet måtte tas litt fra siden, da en stor gruppe turister sto foran huset. Det var mange av dem - antakelig fra et av cruiseskipene som lå til kai.


På vei opp Finklasmauet.


Denne bygningen var Stavanger Aftenblads første bygning, brukt til avisproduksjon fra 1893-1908.


Detalj.


Torgkona.


Kastanjetreet på Sølvberget.
Det satt vi og så på fra vår vindusplass i Kanelsnurren kafé.


Kafébesøk på bytur er aldri feil!


Siste bilde fra Breiavatnet før hjemreise.


Pinsedag.
Først et besøk i Sandnes kirke. 
Ellers en rolig dag med hekling, lesing og prat.


2. pinsedag var det hjemreise for meg og eldstemann, mens gubben og de to yngste brukte tiden godt i Sprett Aktivitetspark i Rygge.


Gøy her!
Dagen før hadde de vært i Østfoldbadet.


Kom hjem tidlig nok til å sette poteter.
Nydelig syrin på begge sider av potetåkeren. Mellom åkeren og den nærmeste syrinen er det som var potetåker i fjor, det skal bli en del av gressplenen.
Fikk også bundet opp peonene.

Da er jeg klar for nok en aktiv uke med enda mer reising - stay tuned!





3 kommentarer:

  1. Du får jo med deg det meste, min venn. Håper din neste tur blir bra! Gleder meg til du kommer denne vegen igjen, veldig glad i deg ❤️🥰

    SvarSlett
  2. Takk for besøket - kom snart igjen!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!