søndag 30. juli 2023

Annet i juli

 Da er det altså nest siste dag i juli, og jeg skal faktisk tilbake til jobb i morgen! Det blir rart!

Tenkte at jeg må jo vise litt av hva jeg/vi har gjort i juli når vi ikke har vært på Rhodos eller Hardangervidda!


Slik ble den gamle sandkassen i år, da jeg sådde frø her i stedet for å kjøpe sommerblomster. Syns det ble fint!
Til sammenligning så det slik ut i fjor, da jeg satte sommerblomster (men det er alt for dyrt):





Kjøpte et par agurkplanter på Kråkstad hagesenter, men litt sent i sesongen, vet ikke om de kommer til å gi noen avling!


11. juli - tre dager etter at vi kom hjem fra Rhodos - var det ut på treningstur igjen. Gikk Løvestien - her ser vi at toget kommer forbi Bensekulpen - 


- og om Tusse. 
Fin hest ved Sagstua gård.


Ikke bare på Rhodos det er ruiner - dem har vi også på Langhus, nærmere bestemt ved Smedsrud.


Tussetjern


Var heldig og så andemor med seks små på denne turen!


Må også vise mine fine orkideer i vinterhagen.


Samme tur bare motsatt vei den 13. juli.
Alltid koselig med sauer ved Tussetjern.


Og hestene ved Sagstua.


I hagen blomstret gresskarplantene.


Vi har tre gresskar på vei - dette er det største, men det har selvsagt blitt mye større siden dette bildet ble tatt - det får komme nytt bilde i neste blogginnlegg.


Nå følger noen bilder som ble tatt etter at jeg kom hjem fra Hardangervidda.

Mens jeg var borte hadde de andre hatt besøk av tanten og de to yngste søskenbarna. Da jeg kom hjem var gjestene noen dager i Oslo hvor de lånte leiligheten til eldste datter/storesøster. Så kom de tilbake og var her en natt - skulle egentlig vært lenger, men de hadde kjøpt ny bil mens de var her, så det ble lang biltur hjem til Vadsø i stedet for flyturen de egentlig skulle hatt.

Her ser vi minstemann med fetteren - de hadde det gøy med vannslangen!


På tirsdag ville eldstemann på lang øvelseskjøring, så han og jeg kjørte til gamlebyen i Fredrikstad.


Her var det fint og stemningsfullt, og vi tok en lunsj på et pizzasted.


Fint å se seg om her!


Vi fant også Skandinavias største modelljernbane - den var veldig imponerende!


Mange detaljer utenom togene!


Fikk til og med klappet noen geiter like ved der vi hadde parkert bilen!


Høns her også!


På onsdag tok vi et par runder bowling, og gikk deretter og spiste på Egon.
«Avskjedsmiddag» for pappa som skulle reise til Vadsø dagen etter!


På torsdag var jeg på samme Plukk og Vipps-sted i Kråkstad som ifjor, og plukket 6,5 kg rips!


På hjemveien kjøpte jeg en ny ladning jordbær for å lage mer syltetøy - første runde tok jeg et par dager tidligere.
Så sliten jeg var den dagen av all rensingen - tok meg litt vann over hodet der!


Fredag var jeg og de to yngste på Tusenfryd. 
Det ble en flott dag i fint vær, vi tok det rolig og gjorde masse forskjellig, og det var ikke så fullt med folk der.


Minstemann i Sverre.


Kl 16:00 fikk vi med oss show med illusjonisten Alexx Alexxander.


Og som vanlig avsluttet vi med Finkarusellen!


Lørdag ble en knallfin og varm sommerdag, hvor jeg i tillegg til å plukke enda mer rips og solbær i den hagen på Bøleråsen hvor jeg har fått plukke de to siste årene, også fikk solt meg masse på solsenga - trengte den avslapningen!


I dag tok jeg de to yngste med på Rush - jeg liker jo også å hoppe der, syns det er kjempegod trening! 
Her slapper vi av litt, barna har fått slush, og minsten og jeg sitter i hver vår massasjestol.


Men det var bare jeg som fikk massasje, som faktisk var veldig god!


Helt til minstemann kom og skulle ha litt av massasjen min. Mellomsten fikk prøve litt også, men vi brukte bare den ene stolen!

Nå er minstemann på overnattingsbesøk hos en kamerat, de to eldste er selvsagt på rommene sine, og jeg skal ha en rolig siste feriekveld!

1 kommentar:

  1. Først av alt; hvorfor blir mine orkideer aldri så fine? Som vanlig syns jeg du får gjort en hel masse ting, noe jeg bare kan drømme om! Håper det blir en fin tid for deg nå når du skal tilbake på jobb! Klem fra din mamma!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!