søndag 24. september 2023

Tøfler og tennis

 

Kort blogginnlegg siden jeg ikke har tatt så masse bilder denne uken.
Nå har også dette mellomste gresskaret fått navn av eldstemann: Gerald!

Mandag og tirsdag var hektiske dager på jobb, og onsdag til fredag var hjemmekontor da en del av kollegaene kun skulle konsentrere seg om å jobbe med program på kontoret. 


Bilde fra onsdag, da minstemann tok bilde av mellomstmann i bilen på vei hjem fra skolen.


På fredag fikk jeg gjort noen ærend, bl.a kjøpe nye tøfler.


Gubben skulle på guttetur i Oslo hele helgen, så det ble jeg som kjørte minsten til tennistrening, som han har begynt på hver fredag.


Dette ligger rett ved Ingierkollen alpinbakke på Kolbotn.


Og med fin utsikt til Gjersjøen.


Været var fint og varmt, så jeg satte meg her litt, men var også litt inne i «bobla» som de kaller det, og så minstemann spille. Han var veldig flink, syntes jeg!


Lørdag.
Klematis i blomst.


Jeg hadde planlagt å være inne i regnværet, men så ble det ikke noe regnvær, men derimot sol og fint! Så da fikk jeg tatt den kantklippingen jeg ikke fikk gjort forrige uke, fikk raket ut der det har vært potetåker i år og i fjor, og strødd litt plenfrø der, og til sist lagt mer hvit grus på den øverste stien.


Søndag var det innsettelse av ny sogneprest i Langhus kirke, og jeg var med og sang og leste tekst.


Dagens dessert: eplekake med nyplukkede epler fra hagen, is, krem og karamellsaus.

Gubben er hjemme igjen fra en topp guttetur, og vi hadde ytrefilet av lam med kantareller til middag. Det var også veldig godt!

Da er det en uke igjen til høstferie for de fire heldiggrisene jeg bor sammen med som skal ha det!


1 kommentar:

  1. Henrik; Så det ble tennis, han finner nok sin idrett til slutt. Eller fint referat fra en rolig (?) uke! KLEM!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!