søndag 17. mars 2024

Håpefulle tider

 

Har ikke tatt så mange bilder denne uka.
Mandag gikk med til husvask, de andre dagene har jeg satt bilder inn i album og skrevet innhold fra reisedagbøkene mine inn i dokument på OneDrive. Dette begynte jeg med for mange år siden, og skrev den gangen inn alt mellom 1989 og 2002, men siden det har det jo også vært noen reiser!
Tenker på barn og fremtidige barnebarn/oldebarn som ikke kommer til å forstå håndskriften min uansett. Eller hvis bøkene går opp i røyk. Det er hvertfall viktig for meg at innholdet blir bevart!


I tillegg til ranunklene på bildet over klarte jeg ikke la være å kjøpe en ny sau med påskeliljer. Skal jo egentlig ikke bruke penger på unødvendige ting nå, men syns jo jeg må ha litt blomster!


Torsdag gikk jeg tur på 1,5 time mens mellomstmann var på konfirmantundervisning i kirka. Gikk en tur jeg ikke har gått siden jeg hadde barn i vogn - om Sloraveien, Sloratoppen, gangstien mellom Vevelstadåsen og Bøleråsen (her prøvde jeg skisporene en gang - ikke mye igjen av dem nå som vi ser), forbi Langhushallen, Fossveien, Parkveien og så tilbake til kirken forbi Fosstjernet. 


I Fossveien står denne store, fredete eika, og all parkering ved den er forbudt.


Lørdag kom vinteren tilbake. 
Rene snøstormen utenfor, og mine subtropiske planter stirrer forskrekket ut.


Har begynt å lese denne klassikeren, lånt på biblioteket. Denne boken har betydd mye for to av mine «helter», Lars Monsen og Jens Kvernmo, så jeg syns da jeg burde lese om deres helt også!


Ellers gikk mye av lørdagen med til å hjelpe mellomstmann med en hjemmeoppgave i Mat&helse - her er han i gang med å lage saus til en kyllingrett.


Desserten ble en smoothie!


Det kom ca 10 cm snø i løpet av dagen!


Godt å fyre i peisen om kvelden da!


Sjekk påskestemningen søndag morgen!


Håp i en dråpe vann.
Godt det ikke var like dårlig vær som i går, for i dag skulle konfirmantene ut og samle inn penger til Kirkens nødhjelps årlige fasteaksjon. Først var vi på Solidaritetsgudstjeneste i kirken, så samlet vi (han) inn penger i et område som kun består av nye blokker og rekkehus. Det ble søndagsturen i dag!

Pengene går til det livsviktige arbeidet med å sikre tilgang på rent vann i områder som er berørt av naturkatastrofer eller krig. Om du ikke har støttet årets aksjon enda, kan du vippse beløp til 2426.


Jobb.
Noen lurer kanskje på jobbstatus, så jeg får ha det som «fast spalte» under dette bildet i hvert blogginnlegg inntil det ordner seg.
Jeg har fått avslag på tre av de fire jobbene jeg var til intervju på forrige uke. Spesielt den ene, hvor jeg kun var en av fire som kom inn til førstegangsintervju, hadde jeg håpet litt på, så det var litt surt. Men neste uke torsdag skal jeg på nytt intervju, og skal også søke på en jobb et sted hvor jeg kjenner noen fra før.

Og neste uke tirsdag og onsdag skal jeg på Dataforeningens ehelsekonferanse - det kan være svært nyttig å treffe nettverket der nå! 
Så det blir en litt hektisk uke som også inneholder feiring av minstemann som blir 12 år 😱 på onsdag.
Men det blir bra! 👍🏻









1 kommentar:

  1. Fint å lese om uka di Elisabeth 😊 lykke til med jobbjakten - er gjerne referanse for deg om du trenger det. Hilsen Jannie

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!