mandag 25. mars 2024

Minstemann 12 år

 

På onsdag fylte minstemann 12 år, og fikk det han ønsket seg aller mest!


Uken begynte mindre bra.
På mandag klarte nemlig eldstemann å få kneskåla ut av ledd igjen, den samme som for 3,5 år siden. 
Dette skjedde under gymtime på skolen, som ligger på Vestby, og som derfor sokner til Moss legevakt. En lærer som bor i Moss tok ham med dit.
Så den som måtte kjøre til Moss på mandag ettermiddag, det var jeg.
(Bilde lånt av Moss avis)


Etter å også ha tatt røntgenbilder, måtte vi kjøre videre til Kalnes sykehus, som ligger på Grålum ved Sarpsborg.
(Foto: Jan Drabløs)


Her ble vi sittende på venterommet til skade-poliklinikken i en time før vi kom inn til legen.
Heldigvis så røntgenbildene bra ut, og eldstemann skal nå få oppfølging for dette kneet via noe som legen kalte «akutt kneliste». 


Tirsdag og onsdag var jeg på Dataforeningens ehelsekonferanse. 
Fint å bli faglig oppdatert og treffe nettverket nå som jeg er uten jobb.


Dag 2.
Det var Pasientens journaldokument som vant ehelseprisen.


Måtte gå litt tidlig fra konferansen for å rekke minstemanns bowlingbursdag, som han hadde her på Lucky Bowl sammen med guttene i klassen.


Det ble litt lenge mellom spising og bowling, så det ble en runde dart også.


Minstemann var fornøyd med dagen!


Mens guttene bowlet tok jeg og gubben oss hver vår hamburger.


Hjemme igjen skulle gavene åpnes.


Det gjeveste var nok gaven fra oss, en lenge ønsket PC!
Storebror mellomstmann hjalp mer enn gjerne til med å sette opp den!


Nå som eldstemann er litt indisponert, var det jeg som måtte til med å få vann vekk fra tilhengerduken!


Det var bare så vidt de hadde tid til bursdagskake, disse PC-gutta, men vi fikk nå en kakebit til slutt - kjøpekake siden mammaen hadde vært på konferanse!

På torsdag var det først tannregulering med minstemann, så var det nytt jobbintervju for meg på ettermiddagen.


Fredag ble det pyntet til påske.


Slik ble påsketreet i år.


Montasje på veggen som vanlig.


I dag er det palmesøndag, som ble en litt trist dag.
Min mors eneste gjenlevende søsken, min 89-årige tante på Jevnaker, døde i morges. 
Det er trist, men kan heldigvis si at jeg har mange gode minner - hun er en som alltid har vært veldig til stede i livet mitt selv om vi i min barndom bodde på hver vår kant av landet ❤️


Fint å ha palmesøndagsgudstjenesten på på TV - vi skal ut på en liten utflukt snart, mer om det i neste blogginnlegg. Helligdagene skal vi være her hjemme og kose oss. 

Ønsker alle en riktig fin «stille uke»!


1 kommentar:

  1. Fin, men travel uke for deg. Ha en fin påske. Klem!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!