søndag 18. august 2024

Uke med 18-årsfeiring og litt sykdom



Mandag var eldstemanns 18årsdag.

Tenk at han nå er blitt myndig! Den lille babyen vi hadde med oss hjem til leiligheten på Romsås for 18 år siden 🥲
Han ønsket å feire dagen på TGIF på Aker brygge. 


Og det ble kake til dessert!


Minstemann hadde brownie og is.
Etterpå ruslet vi litt på Aker brygge. Det ble en veldig fin dag og feiring med familien syntes jeg - lenge siden vi har vært ute på noe sammen alle sammen!


Tirsdag
Rosebusken overrasket meg med å få en rose til, etter at de andre var ferdige. 

Store deler av dagen gikk med til å sitte på venterom hos legen. Først kjøre/være med gubben, som bestilte akuttime pga covidsymptomer (han har jo en underliggende tilstand som gjør at han må være ekstra obs), deretter hjem for en rask lunsj før det var min tur. Jeg hadde bestilt time for lenge siden, jeg skulle bare ta noen blodprøver.


Onsdag.
Nå er det så mørkt om kvelden at vi kan se lysene fra lyktene jeg satte ned i steinbedet tidligere i sommer.

En veldig rolig dag, som ble brukt til å lese aviser, følge mellomstmann til frisøren, planlegge konfirmasjon (som vi skal ha igjen om tre uker 😱) og kjøre/hente eldstemann til toget, da han skulle til Oslo på noe AUF-greier.


Torsdag.

Først rolig dag med litt diverse ordning, så kjøre eldstemann til Lillestrøm (dvs han øvelseskjørte) på mer AUF-opplegg, så et hyggelig venninnetreff til slutt (bildet).
Gubben var feberfri igjen.


Fredag.
Fin dag med litt diverse hagearbeid.


Eldstemann klippet plenen på framsiden. 
Etterpå kantklippet jeg.


Mellomstmann klippet bak huset.
Jeg begynte å nyse og bli snufsete.


Lørdag
Jeg trosset forkjølelse og fikk først kantklippet det jeg ikke rakk dagen før, dusjet og så dratt til Matfestivalen på Ski Storsenter. Den har jeg ikke fått med meg på mange år.


Derfra gikk turen til Ås kirke, hvor tidligere sogneprest i Langhus skulle gifte seg. Vakker og enkel vielse som var fin å være med på.


Formen var nedadgående, men tok likevel en rusletur opp lille Kleiva for å ta med meg noen gratis plommer, annonsert på Langhus-gruppen på Facebook.

Hjem og lage broccolisalat til grillmat. 


Resten av kvelden ble tilbrakt i vinterhagen med pledd, honningte og ny spenningsroman. 
Tidlig i seng. Vet ikke om jeg er smittet av gubben, har ingen feber, heller ikke hosting. 


Søndag.
Skikkelig elendig, og dagen ble for det meste tilbrakt på sofaen. Gubben kjøpte boller til meg på Joker (etter litt hinting).

Litt feber, men ikke mye. Tror jeg er over det verste nå som det går mot kveld.

Da er vi klare for skolestart i morgen!
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!