søndag 25. august 2024

Rolig uke og ny øvelsestur

Mellomstmann ved Svartoren.
Mer om dagens øvelsestur nederst.


Mandag.
Jeg la jo dette bildet ut på Facebook samme dag, men må ta det med her også. 

Mandag var altså skolestart, og eldstemann begynte i tredje klasse på videregående, mellomstmann i 10. klasse på ungdomsskolen, og minstemann i 7. klasse på barneskolen. Alle er altså størst på sin skole.


Jeg laget plommesyltetøy av de plommene jeg hentet gratis på lørdag - det ble to glass! 


Ellers ble også mye av mandagen tilbrakt i sofaen - jeg var mye bedre enn dagen før, men kjente at jeg trengte å ta det med ro. 


Tirsdag.

Det ble mer sylting, men ikke før etter middag. To glass bringebærsyltetøy av bringebær fra hagen, tre glass bringebærsyltetøy av bringebær kjøpt billig fra butikken (datovare) og tre glass jordbærsyltetøy av jordbær fra hagen.

Resten av dagen hadde vært veldig rolig og jeg var mest i sofaen. Ikke syk lenger, men absolutt ikke 100%. Ble fort sliten.


Onsdag.
Tok det rolig denne dagen også, men kjente at jeg straks var helt bra igjen. 

På kvelden var mellomstmann på konfirmasjonsopplegg i kirken for å øve, prøve kappe og fotograferes, og senere var også oss foreldre med for å spise is (bildet!), få info om konfirmasjonen og se bilder fra ting de har vært med på i løpet av konfirmasjonstiden. 


Torsdag.
Regnvær hele uka, så det ble nok en rolig dag inne. Og egentlig trengte jeg det denne dagen også. Tok et bad, begynte på en ny bok, spilte litt piano og heklet en rute.


Fredag.
Jeg har også hver dag etter skolelevering skrevet litt av reisedagbøkene mine inn i Word-dokument. Kom i gang med yoga igjen, leste litt, hentet gutter, handlet, så var det fredagskveld.


Lørdag.
Det var «ekstremsalg» på Ski Storsenter, så jeg shoppet litt mens gubben trente, etterpå var det hans tur å shoppe litt, før vi avsluttet med lunsjdate på Kjøkken og Kaffe - med hver vår «spesialfrokost»!


Søndag.
Ny øvelsestur med mellomstmann. 
Gubben kjørte oss til Krokhol, og her har vi fulgt grusveien opp til Tretjernskoia.


Over Tømmeråsmåsen. Her så vi en frosk. Det gikk bedre i dag, vi pratet om så mangt, og han sa selv at det var lettere å gå i dag enn forrige gang. 


Han syns det var fint her, som «et bilde på Google».


Så tok vi ikke opp til Tømmeråsen men fortsatte videre der hvor de skal dra med skolen etter at de har hatt pause på Tømmeråsen. Her har vi akkurat gått forbi stedet hvor jeg måtte plastre eldstemann for vannblemmer for tre år siden.


Da jeg gikk tilsvarende tur med eldstemann tok vi av mot Svartoren pga vannblemmene, men vi fortsatte nå videre mot Skjelbreia gård. Men her kom vi likevel ned til Svartoren og jeg måtte vise mellomstmann hvor fint det er her!


Hadde en liten minipause her.


Denne stien (fra stikrysset mot Svartoren og til Skjelbreia gård) hadde heller aldri jeg gått før. 
Her krysser vi innløpet til Svartoren.


Innløpet. Vannet kommer fra Skjelbreia.
Det var mye vannføring pga alt regnværet som har vært i uka, og vi måtte gå forsiktig på skogsstiene for å ikke skli på røtter og steiner.


Vannet fortsetter ut i Svartoren.


Vi fant nok en bro litt lenger oppe og måtte se litt der også.


Så ble det matpause på Skjelbreia gård. 
Vi gikk ikke helt til Vangen, det hadde blitt for langt for ham i dag. 


Fint på Skjelbreia gård! 

Det ble litt klaging de to siste kilometerne på grusveien til Bysetermåsen - da var han sliten i beina!
Gubben hentet oss på Bysetermåsen, og det ble en velfortjent tur innom Joker på hjemveien!

Ha en fin uke!














2 kommentarer:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!