mandag 31. desember 2012

Den siste dagen i 2012

Helt siden jeg var 18 år (1994) har jeg skrevet om året som har gått i en bok jeg kaller "årbok". Som dere ser av bildet er jeg nå i gang med min andre "årbok".
 
 Det er en tradisjon for meg å skrive i denne boka hvert år, enten lille nyttårsaften eller på formiddagen nyttårsaften.
 
Jeg blir stadig forundret over hvor tidlig flere i dag begynner både å pynte til jul og å ta ned igjen julepynten. Det er visst ingen som bryr seg om 13. dag jul eller 20. dag jul lenger. Forståelig nok, når pynten har vært fremme siden slutten av november. Begynner å venner meg langsomt til dette, men kjenner at jeg blir ganske provosert over at nå har enkelte til og med fjernet julepynten før nyttårshelga! Og hvorfor si godt nyttår flere dager før det nye året starter? Er det gode gamle uttrykket "takk for det gamle" på vei ut?
 
Ja, burde vel ikke la meg provosere av slikt, kanskje jeg skal ha som nyttårsforsett å ikke la meg provosere. Det er vel ikke bedre på andre planeter. Men det må være lov å synes at det er litt leit at mange mennesker har blitt historieløse og ikke bryr seg om tradisjoner.
 
Da sier jeg: Takk for det gamle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!