lørdag 15. desember 2012

Min Oase!

Her oppretter man blogg, og så legger man ikke noe ut på flere dager! Jaja, sånn er det å være småbarnsmor til tre, med bl.a. magevirus og det som følger med. Men jeg tenkte at jeg skulle dele min oase med dere. Jeg har nemlig en vinterhage, som for meg skal være en ørkenoase (mye inspirert av Arizona i USA, hvor jeg har vært flere ganger). Her kommer noen bilder fra vinterhagen:

Kaktus-hjørnet. Klart man må ha med kaktuser i en ørkenoase! Helt til høyre en Aloe Vera :-)

Planten til venstre er et lite sitrontre, de to andre er Clementintrær! Prøver å få frem et grapefrukt-tre i potta med plast over. Ja, alle er plantet selv, med gratis frø fra butikkjøpt frukt! :-) Og nei, jeg tror ikke de kommer til å bære frukt noen gang! :-) Men setter veldig pris på å bare ha dem. Nå vokser det ikke clementiner i Arizona da, bare "tangerines" hva nå det er, og tviler vel på at jeg skulle klare å få tak i frø fra dem!

Hva er nå dette da? Det er det ingen som vet, hvis man ikke er lokalkjent på Lanzarote. Planten kommer fra frø som min far tok med seg derfra, og planten har bare skutt i været!

Orkideer! Vinterhagen min har ideelle forhold for orkideer - de blomstrer alltid!(nesten) Den vi ser i blomst her har jeg måttet potte om to ganger, den er blitt så svær. Kult!

Og selvfølgelig må man ha en palme i Oasen!
Dette var noen smakebiter, det kommer kanskje flere innlegg fra vinterhagen senere.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!