søndag 15. desember 2013

Førjulsbesøk på Hamar

 
Så var dagen for vår årlige førjulstur til Hamar kommet. I fjor var ikke jeg og minstemann med, da det var noe sykdom inni bildet. Dessuten hadde vi to femsetersbiler da, så det var ikke plass til alle uansett. Men nå har vi skaffet oss syvseter, og hadde dermed god nok plass til å ta med oss bestemor og niesen vår også!
 
Huskatten er en 13årig frøken som stirrer fascinert på et eller annet her

original adventskrans!

Julekalenderen har Marianne laget selv, og fungerer til alle de tre største barna, siden det ikke er fastmontert tall på den.

Litt julestemning på kjøkkenet.

Det eneste bildet i huset henger på gangen. Siden planen hele tiden har vært å selge huset videre etter oppussing har de ikke villet lage hull i veggene. Tror ikke det hadde vært noe for meg, jeg må ha maleriene og fotografiene våre oppe! Men nå kjøpte vi jo ikke huset vårt for å pusse opp og selge det heller.

Jeg falt jo selvfølgelig for disse kjempespesielle kaktusene! Og fikk en avlegger med meg hjem!

Julestjernen!

Borddekorasjon

Fuglene koser seg med maten som er opphengt i dette treet. Dessverre kom ikke julelysene på treet ved siden av så godt frem. For lyst!

Men det blir fort nok mørkt i våre dager! Her er gubben ute med 4 av de 8 barna som var her denne dagen

Kattefrøken likte gubben.....

Minstemann speider ut vinduet

Svigermor hadde med denne flotte julestjernen til Marianne.

Mer lys i hagen! Ses litt bedre nå...

Dagens forrett var betasuppe

Luer og votter til tørk etter snebrasingen tidligere på dagen.

Hovedrett - frityrstekt kylling i hjemmelaget sursøt saus.
Og is til dessert.
 
Den som har lyst til å se bilder fra våre tre tidligere Hamarturer (siden jeg startet bloggen) kan sjekke ut disse linkene (hvis noen lurer på hvorfor Hamarfamilien ikke tar noen Langhusturer av og til, så er svaret at det har med bil-situasjonen deres å gjøre. Men den håper vi ordner seg snart :-) )
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!