onsdag 25. desember 2013

Julaften 2013

Vi hadde en veldig koselig og tradisjonell julaften, med alt som seg hør og bør: Mormor og morfar, askepott, sølvguttene, ribbe, riskrem og gaveåpning.

Blomster fra far!

Kuverten. Legg merke til bordkortet: Pepperkake med navn på!

 

Uff da, fælt bilde, men dette var hvert fall dagens "outfit": kjole fra Mango, en av mine favorittbutikker.

Det nærmer seg..... Stor spenning hos barna da vi plasserte gavene under treet

Ribbe! Og i glasset (som står til venstre pga minstemann sitter til høyre for meg)deilig eple- og rabarbra fruktmos, av merket Vår. Denne alkoholfrie drikken kjøpte jeg på polet etter tips fra organisasjonen Hvit Jul, som jeg følger på Facebook. Deres hjertesak er alkoholfri jul for barnas skyld.
 
Riskrem med tyttebærsyltetøy til dessert.
 
Etter middag ringte det på døren. Kunne det være....Julenissen??!!

"Er det deg, pappa?" sa mellomstmann begeistret!

Kjekk nisse! Fikk et par klemmer av ham jeg og! ;-)
 
Barna fikk mange flotte gaver, og selv ble jeg veldig fornøyd med de gavene jeg fikk.
Da barna var lagt (en del senere enn vanlig), ble vi fire voksne sittende i vinterhagen og spise julekaker - det skal bli en ny tradisjon har jeg bestemt, for da fikk vi virkelig nyte juletreet som står der nede.
Og så avsluttet jeg julaften slik jeg alltid gjør; med midnattsmessen fra Roma.
God jul!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!