onsdag 11. juni 2014

Hage-oppdatering

Ja, det er lenge siden sist blogg-innlegg, men nå skjer det så mye i hagen at jeg må lage et lite innlegg mens det ennå er aktuelt!

Jeg har innsett at det ikke blir noe rabarbra i år. Bringebærebuskene har allerede vokst seg så store at rabarbraen bakom der ikke har fått nok lys. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg - skal jeg fjerne bringebærene til høsten, eller la dem være - vi liker jo bringebær bedre enn rabarbra?

Her begynner endelig gulrøttene å spire

Men den stakkars squahsen min! Den spirte så fint, men plutselig var bladene spist opp! Vet ikke hva som skjer nå - har plantet to nye frø, så får vi se.

Tomatene har blitt plantet om og flyttet utendørs. Måtte kjøpe to små vannkanner til gutta - de vil jo så gjerne hjelpe og vanne!

Nå er det noe helt annet som blomstrer i badestampen!

Og her spirer gresskarene. De har foreløpig fått stå uspist. Krysser fingrene!

Og her kommer det peoner. Gleder meg veldig til de blomstrer - peoner er mine favorittblomster!
 
I mellomtiden kjøpte jeg meg noen avskårne peoner til å ha inne! De var på tilbud på ICA, kunne ikke dy meg.
 
Også i år kjøpte jeg hortensia til krukkene mine. Litt annen farge i år.

Mellomstmann ute på sykkeltur

Og litt forfriskende drikke i varmen skader jo ikke.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!