fredag 27. juni 2014

Min dag!

Det blir nok ikke noe bursdagsinnlegg helt ennå. For jeg må fortelle om dagen i dag mens den ennå er fersk.
Jeg hadde fri i dag, og jeg benyttet derfor anledningen til å GÅ til barnehage og skole med barna. Ja, det er sommerferie, men eldstemann har hatt heldagsSFO hele denne uka. Da jeg hadde levert ham på skolen, jogget/powerwalket jeg hjem. For det meste nedoverbakker, men likevel. Og mens jeg jogget var det veldig godt å tenke på at det sto en vaskemaskin på hjemme og gjorde jobben sin!

Hjemme var det vanning, brette klær og shine kjøkken. Ny vaskeladning, tørketrommel og liten pause før jeg kjørte til butikken og handlet, hjem med varer, spise litt til og henge opp klær. SÅ var det bare å begi seg til en lenge etterlengtet spabehandling på Son Spa.

Det å finne tid til slikt er ikke lett - jeg har jo hatt gavekortet liggende siden jul - men med fri fra jobb og eldstemann på heldags SFO var jo dagen perfekt. Som vanlig (skulle jeg tro jeg er her veldig ofte, men) benyttet jeg meg av svømmeanlegget først (svømte ca 20 treningslengder i bassenget med svømmebriller), og deretter var det boblebasseng. Saunaen var dessverre i ustand, og jeg brukte infrarød badstu i stedet, men den var ikke som den vi har hjemme! Varmkulp, avslapning på "solseng", og så var det dusj etc før timen min begynte kl 14.


Jeg liker jo godt kroppsbehandlinger, men denne gangen hadde jeg bestilt Anti Age ansiktsbehandling. Har virkelig følt at jeg har trengt det i det siste. Jeg synes selv at jeg har "eldet" mye det siste året, nå ser jeg ut som jeg er nærmere 40 enn 30. Og det er jeg jo også, jeg er jo 38, men det har skjedd i løpet av året som har gått. Og jeg vet hvorfor. Så nå var det på tide å gjøre noe med det.

Det var en 80 minutters behandling, det begynte med en ryggmassasje, og så en ansiktsbehandling med rens, peeling, maske, utklemming av urenheter, varme, fuktige håndklær, napping av bryn, massasje og hva det ikke var alt sammen. Den masken jeg fikk på var en "havremaske", og jammen luktet det havregrøt av den! Mens jeg lå med masken på sovnet jeg nesten - jeg visste hvor jeg var og hva som skjedde, men tankene fløt i en slags drøm - tror nok jeg var i en fase 1 søvn! Veldig avslappende med andre ord.

Da behandlingen var over, satt jeg litt med bena i vann, og deretter i varmestol og leste om andre spa i verden.

Så kjørte jeg hjem til mann og barn, akkurat tidsnok til middag!

Gubben mente at jeg virkelig så yngre ut - "jeg har fått bruden min tilbake" sa han! Selv eldstemann turde ikke si noe annet enn at jeg nå så litt yngre ut! :-)

Dette skal gjentas! Og ikke for sjeldent heller! Ha en god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!