torsdag 29. mai 2014

På loppemarked

På lørdag så jeg en plakat om at det var loppemarked på Langhus skole - det hadde jeg ikke hørt om før, så jeg fikk ikke kommet meg dit før søndag ettermiddag. Jeg trodde det var bare en gang i året, men jammen var det to, og jeg husket rett da jeg trodde det var om høsten jeg var der sist.

Ulempen med at det var litt dårlig annonsert var at alle godbitene var tatt på lørdagen, men fordelen med å komme kort tid før stenging var at da får en med seg POSESALGET!

Da jeg kom hjem la jeg alt jeg hadde kjøpt utover spisebordet og tok bilde av alt sammen - trodde jeg, helt til det viste seg at minnekortet ikke sto i kameraet da jeg knipset i vei. Og da jeg oppdaget det hadde jeg ryddet på plass alt sammen.

MEN jeg var så fornøyd at jeg må bare fortelle litt om dette likevel:

Bøker: Jeg kjøpte flere barnebøker, bl.a Ravnejenta og Tord Illugesønn av Toril T Hauger, men skal ikke lese dem for eldstemann før jeg får tak i Sigurd Drakedreperen. Det er den som ble skrevet som nr 3 etter Røvet av vikinger og flukten fra vikingene. Boken Tørris husker jeg ble lest for oss på skolen i 2. eller 3. klasse i den før omtalte kosekroken, så den kjøpte jeg og har begynt å lese for eldstemann. Og jeg kjøpte et minneblad om kong Olav fra 1991. Alt dette for 50 kroner

Klær: Bukse til meg selv, skjorte til eldstemann, t-skjorte og genser til gubben (som han ikke vil bruke, men men), og putevar. Alt dette til 40 kroner!

Glass: To glasskåler, en liten ildfast form, isbitform, to telysholdere, et firkantet tinnfat, 5 teskjeer. Alt dette for 30 kroner!

Så kjøpte jeg et puslespill til eldstemann for 10 kroner og til slutt et lite bilde til kontoret for 5 kroner.

Altså alt dette for 135 kroner til sammen.

Veldig fornøyd med dette altså!

Håper alle har hatt en fin Kristi Himmelfartsdag - det har vi - fint vær og ingen planer :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!