søndag 29. juni 2014

Kjær mann har mange navn

Et lite blogginnlegg på søndagskvelden også, her jeg sitter og imøteser min siste uke på jobb før sommerferien.
I dag kommer det en liten oppklaring (forhåpentligvis). For en stund siden gjorde en venninne meg oppmerksom på at hun syntes jeg brukte et svært lite flatterende navn på mannen min her på bloggen. Han heter jo bare "gubben" her. Og hun sa at hvis han hadde brukt tilsvarende uttrykk om meg i sosiale medier (altså kjerring) så hadde han fått refs av henne!!

Jeg måtte forklare at jeg kaller ham gubben på bloggen for å skjerme hans identitet, han blir jo aldri publisert på en gjenkjennelig måte her på bloggen, og sjeldent blir navnet hans nevnt. Akkurat som jeg sjelden bruker barnas navn, men heller eldstemann, mellomstmann etc. Jeg er jo tross alt litt påvirket av alle de sikkerhetsfolkene jeg har truffet i jobbsammenheng.

Ja, vi kaller nok hverandre gubbe og kjerring her hjemme også, men i all kjærlighet! Vi har også andre kallenavn på hverandre, som nok høres mer kjærlige og romantiske ut. Men tenkte at jeg måtte presisere dette, da det kanskje finnes noen som oppfatter ordet gubben på samme måte som min venninne oppfattet det.

Ingen grunn til bekymring for ekteskapet altså! Selv om jeg kaller mannen min "gubben" på bloggen er han fremdeles min
 
OG

 
OG

 
Jeg har jo, som min far sa i bryllupstalen, truffet sentrumsblink!
Ha en fin uke alle sammen !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!