søndag 10. november 2019

Første vinterhelg! - gressenkestand og kirkesang

Vinterhelg ja. For her har snøen drysset hele helga!

 Dette bildet er tatt ut vinduet fra eldstemanns reguleringstannlege i Vestby. Det begynte altså å snø på fredag. 

 Vi var litt tidlig ute, og på venteværelset var det lagt frem et strikketøy, som jeg strikket noen rader på. Det er Kirkens Bymisjons årlige oransje skjerf kampanje. 

 Levere eldstemann på skolen, så dra på jobb. Dette er kontorplassen min  - vi flyttet inn i nye lokaler i april. Ser bomba ut ja, men lover at jeg ryddet fint før jeg gikk fra jobb fredag ettermiddag!

 Så var det hjem og handle. Blir så barnslig glad over snøen! Tok et bilde av Langhus kirke fra parkeringsplassen ved Meny. 

 Hente minstemann på SFO, og mellomstmann hos kamerat. Gubben var på vei til USA, så jeg stekte pannekaker igjen (uten brannalarm denne gang). Peiskos senere på kvelden. 

Lørdag:

 Hele dagen var satt av til "dyprens" av kjøkkenet - vaske oppå og inni nesten alle skap! (Bortsett fra kjøleskapet, det er et eget prosjekt). 

 Et par pauser - først ta med minstemann for å kjøpe ny vinterjakke til ham på Ski storsenter....

 ....og senere på dagen risgrøt til middag (laget som dynegrøt i stekeovnen).

 Kjente det godt i ryggen da jeg var ferdig med vaskingen! Satt meg foran TVn og så et naturprogram fra New Zealand, og hva dukket opp der?
MENS jeg multitasket og leste kommentarfelt på facebook om julemat (pinnekjøtt)!

 Og jammen dukket det opp sauer på nyhetene også!

Noen som fikk lyst å legge seg nå? Hadde skiftet på sengen med rent og helt nytt sengetøy! Ren pysj også. Bedre blir det ikke!

Søndag: 
 Hva har jeg rotet meg opp i nå, tenkte jeg da jeg gikk til sangøvelse på onsdag. Jeg har ikke sunget annet enn godnattsanger på 7 år, og det er 10 år siden sist jeg sang i en kirke. Jeg hadde måttet tenke meg om lenge før jeg sa ja til å bli med som forsanger på noen lovsangsgudstjenester nå i høst, men sa ja til slutt fordi jeg tenkte at det kunne bli litt sosialt, og så er det jo hyggelig å bli spurt. 

Men jeg ble positivt overrasket, både over hvor bra stemmen holdt, og over hvor hyggelig det var å synge sammen med andre igjen. 

I dag på gudstjenesten ble dette en utelukkende positiv opplevelse, og jeg syns alt sammen gikk veldig bra!

På tide å kvitte seg med disse nå! Mens guttene akte fikk jeg ryddet Halloweenpynt, og båret noen steiner jeg vil ta vare på, som lå i den nå revne garasjen. 

 Guttene akte mye, men hjalp meg litt med å bære stein også.

 Kort treningsøkt inne, så ble det middagslaging i en fart - man blir sulten av å være ute i snøen!

Selv om pappaen var i USA måtte vi jo feire farsdagen med vafler! Denne med plommesyltetøy på.

Håper du har hatt en fin helg og at du får en fin uke!




1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!