søndag 24. november 2019

Slappe av i helga - hva er det??

Vi begynner å se lyset i tunnelen nå, etter en ekstremt travel helg. Bestemor har vært her siden torsdag, da ble den gamle leiligheten hennes tømt, men da den nye enda mangler litt skal hun bo hos oss til tirsdag. 

Denne kirken kjøpte jeg på Malia på lørdag - vil passe fint til den lille byen min som skal settes opp her etter hvert. På fredag kom også gubbens fetter fra Troms på besøk, og han skal være her til mandag. 

 Bilde fra fredag. Gutta moret seg med ansiktsmaling. Selv fikk jeg ikke vært særlig sosial med gjestene, jeg satt i kjellerstua og pakket adventskalenderpakker til kl tolv på natten! Av i ryggen ble jeg, men koste meg og spilte musikk på ipaden helt til den gikk tom for batteri. 


 Lørdag. Minstemann og bestemor ble med meg på julemesse i Langhus kirke, mens gubben og fetteren ordnet i den nye leiligheten. 

 Minstemann hadde med sine egne penger og kjøpte årer for 200 kroner!! Da vant han også til slutt! :-)

 Samlet resultat fra julemessen. Som vi ser hadde jeg i tillegg kjøpt Berlinerkranser, og på bruktmarkedet for vinterutstyr i kjelleren fant jeg skisko til minstemann! Flaks, for det var ikke mye igjen der. 

 Var også innom Lion's julemarkedet på Langhuset og kjøpte meg et par heklede kjøkkenkluter der. 
Her skal jeg bare vise at jeg forstørret det fine bildet mitt av sauene på Lauvvik - men det skal ikke henge her, jeg skal nok finne en bedre plass til det.

 Så kom svigerinnen min med samboer og de to minste barna, og mens barna var hos oss, dro de, bestemor og gubben til den nye leiligheten - noe skal bestemor overta fra dem, og noe skal de overta fra henne - de flytter dessverre tilbake til Finnmark igjen neste uke. 

Gubben ble sendt hjem igjen fordi de kunne se hvor sliten han var - og jeg, jeg sa hadet og gikk min vei, for jeg skulle på jentemiddag i Ski! Bildet over er fra restauranten Tataki.

 Dim Sum til forrett.  

 Thailandsk and til hovedrett. 

 Og panna cotta til dessert. En kjempegod middag sammen med 5 superhyggelige damer!

Kom hjem ikke altfor sent, og da hadde svigerinnen med fam nesten nettopp dratt - de hadde holdt på lenge og ordnet og pakket ut hos bestemor. 


 Ja, vi venter på snøen. 
Jeg fikk beskjed i går om at minstemann også hadde vunnet rattkjelke (tredjepremien!) i barnelotteriet på julemessen, så vi hentet den etter at vi (jeg og de to minste) hadde vært på familiegudstjeneste i dag. 

 Ellers har jeg håndtert enorme mengder klesvask og dessuten lest aviser fra de tre siste ukene! Til middagslagingen fikk jeg levende musikk av bestemor - her kommer visene som perler på en snor (lydklipp på Instagram)

 Det ble laks til middag og trollkrem eller is til dessert. Vi var fire til bords - fetteren er i Oslo (skulle bl.a til Henie Onstad i dag), og gubben og minstemann er på fotballopplegg i Oslo (både spille selv og se "voksenkamp" mellom Vålerenga og Molde etterpå. Håper det blir en fin opplevelse)

Nå sitter eldstemann og venter på at jeg skal bli ferdig på PCen, og vi har en ny fin uke fremfor oss (det må vi nesten si til oss selv på søndagskvelden, enten vi tror det eller ei). 
Ha en fin uke!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!