søndag 8. desember 2019

2. helg i advent 2019

Da ble det stjerneklart i vinterhagen! 

Tror gubben har tenkt på dette i mange år, men nå ble det noe av - en stjerne i hvert vindu!

 Helgen begynte med hyggelig jentemiddag rett etter jobb på fredag sammen med tre kolleger og en tidligere kollega. Her er forretten min, som var Gravet laks carpaccio.

 Vi spiste på Bella Bambina i Østbanehallen, og her hadde vi utsikt til en stor engel i taket.

 Hovedretten min var grillet hjort. 

 Og en panna cotta til dessert. 

Lørdagen gikk med til å gjøre ærend på Ski storsenter. Eldstemann var med, for han skulle for første gang kjøpe julegaver selv! Det gjorde han mens jeg gjorde mine ærender. 

 Vet ikke hva de to yngste drev med her, men en rolig og stille lek var det hvertfall. 


Lasagne til middag i dag

Og mens den sto i ovnen lagde jeg deig til pepperkakebaking i morgen. Senere lagde jeg to deiger til, til mine tradisjonelle sirupskaker og sandnøtter.

 Etter middag spilte vi Letra-mix og Redd katten!

 Søndag. Den fine julekrybben i Langhus kirke. 

 Vi hørtes vel ikke ut som et engleekor vi forsangere, men vi fikk flere hyggelige kommentarer etterpå, så vi ble satt pris på!

 Hjem til baksten. Gutta i sving med pepperkakebaking. Eldstemann var ute på ærend med gubben, men fikk lage pepperkaker da han kom hjem. 

"Det kommer til å lukte godt når dere kommer hjem", sa jeg. Da svarte gubben: "Ja, det er jo en kjemisk reaksjon som fjerner muggsopp og alt mulig". Det tok to sekunder før jeg skjønte at han ikke snakket om pepperkakene, men om det ozonapparatet han skulle hente for å renske luften i kjelleren! :-)

Ferdig resultat av bakingen. 

Plukkfisk til middag, og så kom dagens kalendergave: Se julefilm hjemme. Vi så Home alone, og det ble suksess!

Ny uke - julestria er for alvor i gang, det går fort frem til jul nå. 
Ha en fortsatt fin adventstid!


4 kommentarer:

  1. Innholdsrikt, stemningsfullt og fargerikt! Interessant å lese - og se bildene.

    SvarSlett
  2. Full av beundring og stolthet over en datter med "fres" i.

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!