søndag 1. mai 2022

Bursdag, besøk og 1. mai

Først et skrytebilde av marsipankaken jeg lagde på lørdag - er spesielt stolt over at jeg klarte å lage marsipanroser!


Takk til Mette Blomsterbergs video om dette på YouTube!


De ble ganske store og ulike, men jeg syns de kan godkjennes med tanke på at dette var første gang jeg laget slike! 


Nå har tomatene, agurkene og paprikaene blitt pottet om og kommet ut i vinterhagen. 


Blomster fra gjestene!
På onsdag fikk vi storfint besøk av bestemor og svigerinnen min. Sistnevnte skulle hit i forbindelse med eldstedatterens graduation seremoni på BI, riktignok et år forsinket.


På torsdag var jeg innom loppemarked på ungdomsskolen som var arrangert til inntekt for Ukraina. Dette ble fangsten min.


På lørdag skulle gubbens bursdag feires, fire dager forsinket. Kjekkest å feire når han har besøk av familiemedlemmer! Denne dagen poppet det også opp gresskar-spirer!


Måtte ut og vanne litt. Det er knusktørt her! Her ser vi at noen av løkene som var i «forundringspakken» jeg plantet her blomstrer allerede. 


Nå er morelltreet i ferd med å springe ut, og man kan allerede høre summing når man står under treet.


Bordet ferdig dekket. 
Ikke rundt tall, men som sagt, lenge siden gubben har hatt familie på bursdagsfeiring, 
så da må vi (jeg) ta i litt! Niesen vår var også med på selskapet og ble over til søndag.


Laksemousse til forrett.
Denne (ca) laget jeg også til gubbens 45årsdag og fars 80årsdag.


Gubben ønsket seg pastitsio til hovedrett, som han også gjorde til 50årsdagen for fire år siden.


Det måtte en god pause til før kaker og andre søtsaker kunne inntas! At marshmallowsen var extra large visste jeg ikke før jeg åpnet posen!


1 mai. 
Lang frokost, spasertur og lunsj med gjestene, som etter hvert ble kjørt til Oslo/flyplassen.


Så ble det litt kosting av oppkjørsel og platting, og jeg fikk endelig hilst på de nye naboene i sør.
Eldstemann plukket 75 pappenger - og fikk betalt i ekte penger!

Ha en fin uke!





 

1 kommentar:

  1. Ja, kjære datter! Du har sannelig vært flink med vertinneegenskapene dine og til alt overmål konditorroser! Flott levert! KLEM!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!