fredag 11. januar 2013

Taco-samtale

Samtale under fredagens tacomiddag:
Jeg til eldstemann på 6 år: "Kan du sitte rolig på stolen din?"
Han: "Mamma, jeg mener ikke at du skal bli lei deg altså, men den fargen du har på genseren din - den var ikke fin!"
Jeg: "Kan du spise opp maten din?"
Han: "Skal jeg bli en god oppfinner eller en ond oppfinner?"
Resten av samtalen gikk med til å beskrive hvordan han skulle lage en Teleportør.
En slik kunne jeg forresten godt ha tenkt meg. Da kunne jeg jo på et sekund ha vært et helt annet sted i verden. Kunne tatt lunsj ved middelhavet hver dag, for eksempel. En ti minutters pause i Sonora-ørkenen. Eller tenk på jobbmulighetene! Jeg kunne ha jobbet i Finland eller Argentina og vært hjemme til middag på Langhus hver dag. Men vi må nok smøre oss med tålmodighet  - selv om noen hevder at teleportører er oppfunnet i all hemmelighet. Ha en god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!