onsdag 17. juli 2013

Spa!

I går var det den lenge etterlengtede spa-dagen for meg og Unni. For min del var dette en bursdagsgave fra min kjære gubbe! :-)
Vi dro til Spa & Resort Son, hvor jeg har vært to ganger før, første gang alene og andre gang med gubben. Men til min forferdelse fant jeg ut at det var 3,5 år siden sist! Unni hadde også vært her en gang før.



Vi hadde bestilt noe som het "Din Kveld" som innebar behandling og treretters middag. Vi skulle ha behandling klokken 18, men var der litt over kl 16, slik at vi hadde god tid og kunne benytte oss av det flotte basseng-anlegget i hotellet først. Jeg hadde med svømmebriller, og fikk svømt noen gode lengder i bassenget - dagens trening! Men ikke helt i samme form som jeg var da jeg trente svømming ukentlig, i min studietid! :-) Vi benyttet oss av boblebasseng innendørs og utendørs, varm kulp og badstu. Helt til slutt slappet vi av på hver vår solseng før vi ruslet opp til spaavdelingen.




Her fikk vi tid til å ta et lite fotbad og slappe av først, før vi ble hentet av hver vår mannlige terapeut. Unni fikk en ung greker og jeg fikk en gammel svenske, hehehe..... Men han var kjempehyggelig og veldig flink og behagelig. Vi fikk en behandling som heter Body Wrap Decleor som varte i 50 minutter. Den blir litt kjedelig beskrevet på nettsiden, men var mye bedre enn man kunne forestilt seg på forhånd. Den startet med peelingmassasje med hampvått (tror jeg) og innsmøring. Deretter ble en spesialmaske påsmurt hele kroppen før man ble pakket inn i plast og varmeteppe. Det var som å være tilbake i livmoren, en utrolig behagelig varme og jeg kunne virkelig kjenne hvordan spenningene slapp taket. I mens jeg lå i denne varmen utførte terapeuten en helt fantastisk ansiktsbehandling på meg, med massasje, varme kluter og kalde kremer om hverandre. Til slutt fikk jeg dusje og ta på egen truse og slåbrok (hadde brukt engangstruse under behandling) og terapeuten ga meg et glass vann og ledsaget meg ut til resepsjonen hvor Unni akkurat var ferdig med sin behandling også. Hun var like  euforisk som meg og vi slappet litt av i en sofa før vi gikk og kledde oss og møtte opp i restauranten.


Vi bestemte oss for å sitte innendørs og spise selv om været var helt fantastisk og "alle andre" satt ute, fordi det var mye røyk, og kelneren i tillegg ville plassere oss midt i solsteiken. Vi fikk et fantastisk godt saltdrysset brød som vi nesten kunne spist oss mette på. Forretten var en lun chevre på en salatseng med balsamico- og honningdressing. Den var bare helt utrolig god! Hovedretten var ikke mindre imponerende. Det var en helt perfekt stekt ørret med hummerrisotto. Desserten var mye bedre enn den høres ut: Melonsuppe med jordbær. Unni fikk en jordbær panna cotta da hun ikke tåler melon, og den var visst også helt overjordisk god. :-)

Unødvendig å si det kanskje, men dette spaoppholdet kunne ikke vært mer perfekt, ALT var bra, fra ende til annen. En ordentlig vitamininnsprøytning for slitne småbarnsmødre :-)

Takk til gubben for en fin bursdagsgave. Fra nå av ønsker jeg meg bare spaopphold til juler og bursdager! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!