torsdag 4. juli 2013

Tomater og kaktus

I går fikk jeg bundet opp tomatene til bambusstenger, slik at det ser litt mer oversiktlig ut. Bambusstengene kjøpte jeg på Langhus hagesenter. Tror jeg skal begynne å handle oftere der, det sto ikke tilbake for Plantasjen på noen måte.

 
 
Nye tomater på vei
 
En har blitt rød allerede! :-( Må gjødsle dem oftere og se om det hjelper
 
Klarte selvfølgelig ikke å komme ut fra hagesenteret uten en kaktus. For der hadde de nemlig slik "Mikke Mus kaktus" som jeg har ønsket meg lenge.
Når man har gutter i hus finner man fort ut hvilke kaktuser som kan berøres, og hvilke som slett ikke kan berøres. Vi måtte trekke ut mange bittesmå pigger fra eldstemanns fingre med pinsett. Så derfor har jeg plassert denne kaktusen høyt opp på hylla, så ikke småbrødrene kommer borti den.



Nå skal resten av kvelden hverken brukes til trening eller brodering, men derimot tilbringes som et slakt i sofaen. God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!