lørdag 31. august 2013

Snart jobb igjen...

Dette er siste helga før jeg begynner på jobb igjen. Må innrømme at jeg føler meg mer klar nå enn jeg gjorde for en måned siden. Det blir vel bra å komme seg litt ut, kle seg, sminke seg og konsentrere seg om noe annet enn klesvask og bleier. Men heldigvis skal jeg foreløpig bare jobbe 60%, i hvert fall frem til jul.



Så jeg har hatt litt av hvert å forberede de siste ukene. Klesinnkjøp, sjekking av jobbmail, sjekke togpriser, vaske vinduer, sylting og safting etc. Har rukket alt jeg skulle bortsett fra hagearbeid. Men det får jeg vel ta litt utover høsten. Nå er jo snart eplene modne, så da blir det forhåpentligvis en ny økt med sylting og kakebaking?

Så var det denne middagsplanleggingen da. Jeg ser for meg at jeg må gå tilbake til å handle en, maks to ganger i uka. Var flink før, men det har sklidd litt ut i det siste. Og kanskje prøve å lage og holde meg til en seksukersplan på middagsmenyer. Men jeg liker jo egentlig å bestemme middag ut fra hva som er på tilbud i butikken. Kven kveit, kanskje jeg kan få til en mellomting.

Føler meg litt liten nå når jeg skal ut i arbeidslivet igjen. Litt sånn som minstemann med alt for stor sekk på ryggen første dag i barnehagen. Når er det jo faktisk 1,5 år siden sist jeg var på jobb, og jeg skal passe meg vel for å komme tilbake og tro at jeg fortsatt kan alt. Mye har forandret seg, nye systemer og rutiner etc. Jeg får heller ikke tilbake mine gamle arbeidsoppgaver, noe som for så vidt er greit. Jeg må nok inn i rollen som nyansatt en stund, og sette meg på lærebenken. Men jeg er veldig takknemlig for at jeg har en jobb som har latt meg være ute i ulønnet permisjon over et halvt år!

(Bare måtte ha med dette bildet. Det ligner nemlig VELDIG på mitt kontor på jobben!)

Men jeg er ganske motivert og kjenner på at jeg har tenkt å være veldig grundig når jeg begynner igjen mandag morgen. Så får vi håpe at motivasjonen holder :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!