søndag 20. oktober 2013

Gratulerer med dagen, svigermor!

I går hadde vi stort 75årsjubileum her. Min svigermor fyller 75 år på mandag, og ville gjerne feire dagen med og hos oss, siden hun ikke har så stor plass selv. Det ville vi selvfølgelig være med på. Hun ville selv stå for mat, blomster etc, derfor bestilte vi tre-retters + jubileumskake fra Odd Fellow i Ski, og bordoppsats fra Creative, som er vår lokale blomsterbutikk på Langhus.

Og det er jeg glad for, for det var jammen nok å gjøre likevel. Vi bestemte oss nemlig for å ommøblere for dagen, med å sette spisebordet i salongen, og salongen i spisekroken. Og det skulle jo ryddes, støvsuges, pyntes etc. Noe som er gøy men tar tid. Og så måtte jeg ut og hente blomster og mat, og kom hjem rett før gjestene!

Gjestene var selvfølgelig svigermor, niesen vår, niesens pappa og pappaens foreldre! Så fikk svigermor hvert fall feire dagen med fire av sju barnebarn. De andre tre bor så langt borte.

Kuverten!

Forrett. Vet at man ikke skal fotografere den slik, påbegynt med brukt bestikk, men man får ikke gjort alt helt korrekt når man både skal være vertinne, serveringsdame og småbarnsmor oppi jubileet.
Til hovedrett hadde vi en yummy reinsdyrstek med god saus, poteter, rosenkål og gulrøtter. Den rakk jeg ikke fotografere! :-)

Karamellpudding til dessert. Ikke noe lekkert bilde dette heller - det skulle være en smaksprøve til mellomstmann, men han ville heller ha vannis.

Dagens "outfit"

Øredobbene fra Høyer. Det ble ikke den grønne kjolen da, jeg kjørte en mer nedtonet sort stil - det var tross alt ikke jeg som var dagens hovedperson

En nærmere titt på den flotte bordoppsatsen

Hipp hipp hurra!
 
Det var en veldig flott fest, jeg fikk til og med holdt en tale (det gjorde eldstemann også ;-) ) alle hygget seg og det var god stemning. Vi hadde Frank Sinatra på hele kvelden, og det ble satt pris på av jubilanten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!