søndag 13. oktober 2013

Lopper og tur

I dag var jeg på loppemarked på Langhus skole. Du så mye forskjellig de hadde der! Møbler, bøker, leker, bilder, krimskrams og klær. Jeg var helt sjokkert og måtte spørre noen hvor de hadde fått alt sammen fra. Må kanskje unnskylde meg med å si at jeg aldri har vært på loppis før! Men alt kom fra lokalbefolkning. Helt utrolig! Dette var fangsten min:  
 
Den store boken er en postkortbok, ordentlig gammel, men i god stand. Jeg har tatt vare på så mange postkort at den måtte jeg bare ha. I tillegg klassikeren Karius og Baktus, og Røvet av vikinger og Flukten fra vikingene av Toril Thorstad Hauger som jeg selv har lest en gang i tiden. Ville gjerne finne noen vikingbøker til eldstemann, for han har blitt så hekta på en vikingserie som ikke er så veldig realistisk for å si det mildt - jeg har flere ganger måttet forklare at det ikke fantes drager i vikingtiden! Og den lille glasskålen måtte jeg bare ha - hvor mange ganger har jeg ikke stått og savnet akkurat den på kjøkkenet! Alt dette til 60 kr.
 
 
Husker dere dette bildet av hatobjekt-epletreet som jeg la ut for en tid siden?

BORTE VEKK! Har stått et par meter lenger til venstre da jeg tok første bildet, men tror vi ser den store endringen likevel. Eldstemann har ikke registrert det en gang! Men reaksjonen kan jo ennå komme....

Søndagstur rundt Langhus i dag. Eldstemann triller tom vogn, mens minstemann står i midten.

Så det ikke litt trolsk ut her?
 
Og så ble det endelig fårikål da vi kom hjem - en uke forsinket. Laget den klar på forhånd, slik at det bare var å koke poteter da vi kom hjem. Ha en fin uke :-)

 

2 kommentarer:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!